KONDYCJA NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE…

KONDYCJA NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE…

KONDYCJA NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE… 300 452 FitNow - treningi personalne

Znaczenie tlenu…Wielu rowerzystów doświadcza także krótkiego i niepewnego oddechu. Oznacza to, że nie dostarczają do organizmu wystarczającej ilości tlenu, przez co szybko się męczą. Ciekawy jest fakt, że płynność pedałowania odzwierciedla płynność oddechu. Jeśli twój oddech jest nierówny i płytki, utracisz płynność ruchu nóg.
Rowerzyści, którzy jeżdżą zbyt intensywnie, często charakteryzują się słabą postawą na rowerze. Napięcie mięśni powoduje, że ramiona unoszą się, a ciało wydaje się kurczyć i zamykać. Rowerzyści, którzy odczuwają silne emocje takie jak niepokój, często na początku wyścigu jadą zbyt agresywnie, przez co powodują niedostatek energii w późniejszych etapach, gdy będą jej potrzebować najwięcej. Kolarze jeżdżący ze zbyt dużą intensywnością nie mają cierpliwości, by jeździć w peletonie, przez co zbyt wcześnie atakują.
Wpływa to na nich negatywnie również pod względem psychicznym. Ten rodzaj emocji, które odczuwają obniża pewność siebie i wywołuje zwątpienie we własne możliwości, co uniemożliwia oderwanie się od peletonu, nawet gdy fizycznie byłbyś w stanie przeprowadzić i utrzymać skuteczny atak. Fizyczne i psychiczne pobudzenie wywołuje negatywne emocje jak frustrację, gniew i depresję. Wątpliwości i negatywne emocje odwracają uwagę od ważnych czynników jak taktyka czy tempo oraz od tego jak się czujesz.
Choć nie tak często, zdarza się jednak, że czasem rowerzyści jeżdżą zbyt mało intensywnie podczas wyścigów. Najczęstszymi objawami zbyt niskiej intensywności jest mała ilość energii i senność. Brakuje ci adrenaliny, której potrzebujesz, by dać z siebie wszystko. Chociaż nie powoduje to takiego dyskomfortu jak nadmiernie intensywna jazda, gdy ćwiczysz ze zbyt niską intensywnością nie wypracujesz wystarczającej ilości siły i wytrzymałości, której wymaga kolarstwo.

Podsumowanie; Ostatecznym celem każdego kolarza jest wyznaczenie odpowiedniej dla siebie intensywności jazdy. Znalezienie jest tutaj najlepszym określeniem, ponieważ tak naprawdę by odkryć intensywność, przy której twoje ciało będzie najwydajniejsze na rowerze, musisz przejechać setki kilometrów i dokładnie rejestrować wyniki szybkości, dystansu, czasu, a także odczuć fizycznych i psychicznych. Innymi słowy, musisz do tego dojść metodą prób i błędów.