JAK UNIKNĄĆ URAZÓW BIEGAJĄC?

JAK UNIKNĄĆ URAZÓW BIEGAJĄC?

JAK UNIKNĄĆ URAZÓW BIEGAJĄC? 1550 650 admin

Stwórz plan biegania… Jeśli nie masz sensownego planu treningu, jest szansa że staniesz się ofiarą zbyt dużej ilości kilometrów w zbyt krótkim czasie. Kluczem do uniknięcia kontuzji jest oparcie się pokusie biegania zbyt dużych dystansów ze zbyt dużą intensywnością. Eksperci zalecają tygodniowe zwiększenie dystansu na poziomie nie większym niż 10%. Oczywiście zwiększanie wymagań stawianych sobie, by osiągnąć i poznać swoje maksymalne możliwości, jest w porządku, trzeba jednak pamiętać, by robić to stopniowo. To pozwoli na uniknięcie takich urazów jak tzw. „kolano biegacza”. Zdrowy rozsądek i mądry plan treningowy pozwolą Ci osiągnąć cel bez cierpienia z powodu bólu i frustracji.

Rozgrzewka i rozciąganie…  Przed rozpoczęciem sesji treningu biegowego, ZAWSZE rozgrzewaj się co najmniej 10-15 minut. Wolny trucht jest dobrym sposobem na rozgrzanie mięśni. Po rozgrzewce, zacznij rozciągać swoje mięśnie, szczególnie łydki, pachwiny, czworo- i dwugłowy ud. Po biegu ponownie porozciągaj się. Wiele urazów występuje na skutek niewystarczającego przygotowania do treningu.