JAK BYĆ LEPSZYM, SILNIEJSZYM BIEGACZEM NA DŁUGIE LATA

wtorek, 29 Maj 2018

3 klucze do długoterminowego planowania
Dobrze, wiesz już jak długoterminowe myślenie może korzystnie wpłynąć na twoje bieganie. Lecz jak dokładnie to zastosować?

Istnieją trzy najważniejsze sposoby na sprawienie, by bieganie stało się twoim zwyczajem. Odpowiednio zaplanowane i wciągnięte w plan dnia jak mycie zębów czy spanie…

1. Zabezpiecz się przed kontuzjami za pomocą regularnego treningu siłowego
Korzyści z ćwiczeń siłowych dla biegaczy są niezaprzeczalne. Zwiększają siłę, poprawiają równowagę i wzmacniają ważne mięśnie, które są z natury słabsze u biegaczy (jak pośladki i zginacze bioder).

Zapobieganie urazom jest istotne, wręcz jest to pierwsza rzecz, którą powinniśmy się zajmować, gdy chcemy rozwijać się jako biegacze. Nie da się osiągnąć rezultatów jeśli przez towarzyszący ci ból musisz opuszczać treningi. Zainwestuj 3 godziny tygodniowo w trening tułowia i całego ciała, a w ciągu kilku tygodni zauważysz znaczną różnicę.

2. Połącz się z innymi biegaczami
Żaden zawodnik nie powinien notorycznie trenować sam. Porady i wsparcie innych biegaczy może pomóc utrzymać motywację i podnieść energię.

Ludzie to istoty społeczne, a społeczność biegaczy jest naprawdę duża – szczególnie w internecie. Dołącz do naszego portalu o bieganiu, zarejestruj się w lokalnym klubie lub zatrudnij trenera, który rozpisze dla ciebie plan treningowy dostosowany do twoich celów, możliwości i historii sportowej.

I tutaj notatka dla mieszkańców Krakowa.  CENTRUM TRENINGOWE FITNOW- posiada fachową wiedzę i „know-how” dotyczącą treningów zapobiegających kontuzjom. Zapraszamy na konsultację już dziś!!  Kontakt     trener@fitnow.pl

Subtelną, lecz potężną korzyścią z bycia częścią społeczności biegaczy jest to, że presja społeczna sprawia, że łatwiej nam utrzymać konsekwencję. Ludzie, z którymi spędzasz czas mają silny wpływ na twoje zachowanie i sposób myślenia.

3. Myśl strategicznie w miesiącach, nie tygodniach czy dniach
Biegacze, którzy odnieśli sukces wiedzą, że dojście do miejsca gdzie są teraz zajęło im wiele lat. Nie było żadnego konkretnego treningu czy strategii, która uczyniła z nich mistrzów. Zamiast tego, był konsekwentny trening i stopniowy postęp z miesiąca na miesiąc i z roku na rok.