5 SEKRETÓW PŁYWANIA W TRIATLONIE…

Przygotuj się technicznie na wyścig...

wtorek, 28 czerwca 2016

Spora część triatlonistów rozpoczyna dzień wyścigu mówiąc sobie: „Jeśli uda mi się przetrwać pływanie, wszystko będzie w porządku". Jesteś jednym z nich? Dla wielu amatorskich triatlonistów pływanie jest najbardziej wymagającą częścią triatlonu. Woda w otwartym zbiorniku może być zimna, a samo pływanie hektyczne i przerażające i na dodatek jest często ogranicznikiem osobistych osiągnięć w triatlonie.

Mówiąc językiem triatlonistów, „ogranicznik” to część triatlonu, która uniemożliwia sportowcom wykonanie pływania, jazdy na rowerze i biegu w jak najkrótszym czasie w dzień wyścigu. Upewnij się, że pływanie jest twoją mocną stroną. Poniżej znajduje się pięć sekretów stojących za pływaniem jak zawodowy triatlonista:

Nie kop na początku pływaniaTak, dokładnie o to chodzi – nie używaj nóg ani stóp, gdy zaczynasz pływać. Ta porada może się wydawać głupkowata, ale jeśli nie jesteś Michaelem Phelpsem, istnieje spora szansa, że twoje kopanie niewiele ci da w kwestii prędkości i dystansu. Ale w przypadku wielu triatlonistów może to sprawić, że rytm bicia serca będzie gwałtownie rosnąć.
Początek triatlonu jest wystarczająco stresujący już bez i twojego serca łomoczącego szalenie w klatce piersiowej, gdy walczysz o każdy oddech. Weź głęboki oddech, umieść głowę wodzie i po prostu pozwól twoim nogom płynąć, gdy ręce będą wykonywały całą pracę. Gdy już zaczniesz machać rękoma w opanowany sposób, powoli możesz dodać kopnięcia.

Patrz za boję lub punkt orientacyjnyBoje i wyznaczniki kierunku łatwo zgubić w zamieszaniu panującym podczas pływania w triatlonie. Najlepszym sposobem na przepłynięcie najprostszej drogi i najkrótszego dystansu jest patrzenie za boję. Znajdź budynek, wysokie drzewo lub inny wysoki punkt orientacyjny za boją i płyń w jego kierunku, gdy wystawisz głowę nad wodę.

Zawsze bądź świadomy swojej słabej stronyWiesz, że większość pływaków ma mocną i słabą stronę? Inaczej mówiąc, większość pływaków woli jedną stronę swojego ciała bardziej od drugiej. Oznacza to, że gdy pływają, bardziej naciągają jedną stronę ciała w przeciwieństwie do drugiej. By przekonać się, która strona jest słabsza, spróbuj płynąć na otwartym basenie z zamkniętymi oczami. Prawdopodobnie okaże się, że płyniesz nieco w lewo (twoja prawa strona jest silniejsza) albo nieco w prawo (lewa strona jest silniejsza). Podczas wyścigu powinieneś o tym pamiętać, ponieważ zwykle wolimy swoją silniejszą stronę i płyniemy w stronę słabszą.

Zawsze miej na sobie strój piankowyStrój piankowy jest najlepszym przyjacielem pływaka. Taki strój nie tylko sprawia, że jest ci cieplej w zimnej wodzie, ale również pomaga być lepszym pływakiem. Dlaczego? Ponieważ strój piankowy sprawia, że lepiej utrzymujesz się na powierzchni, a im bliżej powierzchni wody pływasz, tym jesteś szybszy.
Niedawno międzynarodowa federacja zarządzająca pływaniem zabroniła stosowania nowych strojów piankowych, ponieważ zapewniały tak dużą przewagę, że rekordy w pływaniu wirowały niczym płatki śniegu spadające z nieba. Na szczęście w triatlonie można używać stroju piankowego podczas wyścigu (chyba że temperatura wody jest zbyt wysoka), więc korzystaj ze swojego przyjaciela do pływania.

Nie panikujPływanie w triatlonie jest najbardziej stresującą częścią wyścigu, ale nie pozwól, by cię przerażało. W pobliżu znajduje się mnóstwo łódek, które ci pomogą. W triatlonie legalnie możesz chwycić się łódki i nie zostaniesz zdyskwalifikowany. To jak siedzenie podczas biegu. Nie ma żadnej zasady zabraniającej takiej czynności.
Jeśli spanikujesz, chwyć łodkę, uspokój się, złap oddech i zacznij znów płynąć, gdy poczujesz się lepiej.