ZNAJDŹ IDEALNY BATON PROTEINOWY

6 kluczowych czynników przy wyborze

czwartek, 6 Kwiecień 2017

Gdy bardzo się spieszysz, możliwe że zdecydujesz sięgnąć po baton proteinowy. W niektórych przypadkach, odkryjesz istnienie jednego, szczególnego batonu, który jest dla ciebie przepyszny (tak naprawdę wiele z nich można mylnie wziąć za zwykły baton czekoladowy) i zapragniesz dołączyć go do swojej diety.

Niezależnie od tego z jakiego powodu wybierasz batony proteinowe, ważne byś wybierał je świadomie.

Nie wszystkie batony proteinowe wytwarzane są w ten sam sposób i podczas gdy niektóre pomogą ci w osiągnięciu celów dotyczących budowania mięśni i pozbywania się tłuszczu, inne sprowadzą cię na złą drogę.

Znając 6 najważniejszych czynników, którymi charakteryzować się batony proteinowe, będziesz w stanie podjąć możliwie najlepszą decyzję.

Oto co powinieneś wiedzieć.

1. Zawartość kalorii

       Pierwszym czynnikiem, o którym powinieneś myśleć jest ogólna ilość kalorii. Jeśli jesteś na diecie odchudzającej, pochłanianie batona zawierającego 400 kalorii nie ułatwi ci zadania.

Jeśli danego dnia możesz przyjąć tylko 1200 kalorii, jedną trzecią zmarnujesz na przekąskę!
Będzie dla ciebie znacznie lepiej jeśli wypełnisz te 400 kalorii 170 gramami ryby, połową szklanki ryżu i dwoma szklankami warzyw ugotowanych na parze.

Z drugiej strony, jeśli twoim celem jest zbudowanie chudej masy mięśniowej i codziennie walczysz o to, by przyjąć wystarczającą ilość kalorii – baton proteinowy zawierający 400 kalorii może wydawać się zbawieniem.
Zawsze sprawdzaj ilość kalorii w batonie, który zamieszasz zjeść, ponieważ jest ona różnorodna, zaczynając od 70 kalorii w batonie promax, a kończąc na 484 kaloriach w batonie VPX Zero Impact.

Dzięki temu przykładowi możesz zauważyć, że pomylenie batonów może cofnąć jakikolwiek postęp jeśli chodzi o utratę tłuszczu w ciągu dnia lub dostarczyć niewielu korzyści pod kątem budowania mięśni.

Dobrą alternatywą dla ludzi, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy są batonyBio Nutritional Power Crunch albo Choklat Crunch, ciasteczka proteinowe Apex i EAS Myoplex Lite. Mają mniej kalorii, a mimo to zawierają sporą porcję białek.

2. Zawartość węglowodanów

        Po drugie, zawsze przyglądaj się zawartości węglowodanów w batonie. Może ona być różna w poszczególnych batonach, zwłaszcza w czasach, gdy na rynku pojawia się coraz więcej batonów o niskiej zawartości węglowodanów.

Osoby, które chcą pozbyć się tłuszczu nie powinny zjadać batonów, które zawierają więcej niż 30 gram węglowodanów. Nawet taka ilość może być zbyt wysoka. Wszystko zależy od programu twojej diety.
Jeśli jesz batony od razu po treningu, możesz pozwolić sobie na większą ilość węglowodanów ponieważ wtedy głównym celem powinno być przyjmowanie dużej ilości węglowodanów.

Gdy baton faktycznie stanowi twój posiłek po treningu, powinieneś również wybrać taki, który będzie miał możliwie najniższą zawartość tłuszczu, ponieważ powinno się unikać spożywania tłuszczu w tym czasie.

3. Zawartość alkoholi cukrowych

       Gdy już wybierzesz baton, który ma niską zawartość węglowodanów, powinieneś również przyjrzeć się zawartości alkoholi cukrowych. Podczas gdy wielu ludzi może nie mieć problemu z tolerowaniem tych substancji, dla innych mogę one być problematyczne.

Może pojawić się puchnięcie, biegunka, kurcze lub wzdęcia. Musisz wypróbować takie batony, by się przekonać czy reagujesz w ten sposób. Jeśli nie występuje u ciebie taka reakcja, mogą być one bardzo pomocne w utracie wagi.