ZASADA SPECYFICZNOŚCI TRENINGU…

ZASADA SPECYFICZNOŚCI TRENINGU…

ZASADA SPECYFICZNOŚCI TRENINGU… 300 472 FitNow - treningi personalne

Jak bezpiecznie budować siłę i moc??? Ćwiczenia eksplozywne często używane są przez czołowych sportowców, którzy chcą w ten sposób poprawić zdolność wytwarzania mocy i siły. Jest to bardzo ważne w sportach, które wymagają szybkiego osiągnięcia maksymalnego wysiłku, np. w boksie, MMA, sprincie, lub CrossFit. Typy ćwiczeń stosowanych do budowania mocy to ruchy wymagające od sportowca maksymalnego lub prawie maksymalnego nakładu mocy w krótkim czasie.
Rutyny treningu eksplozywnego są jednym ze sposobów na zwiększenie produkcji mocy. Celem eksplozywnego treningu jest szybkie podnoszenie dużych obciążeń. Ale by dotrzeć do tego momentu bez urazów, ważne by zacząć od mniejszych obciążeń i wolnych, kontrolowanych ruchów. Z upływem sesji treningowych (po upłynięciu kilku tygodni), podnoszony ciężar i prędkość jego podnoszenia wzrosną.
Ćwiczenia eksplozywne na końcowym poziomie są często nazywane ruchami plyometrycznymi lub balistycznymi.

Trening eksplozywny… Badania wspierają teorię, że ćwiczenia eksplozywne (siła i prędkość) budują siłę atletyczną, ale lepiej wykonują swoje zadanie, gdy łączy się je z innymi typami treningu. Zarówno dane przekrojowe, jak i te uzyskiwane z badań prowadzonych od dłuższego czasu wskazują, że do zwiększenia siły, mocy i prędkości poruszania się, połączenie ciężkich i lekkich ćwiczeń eksplozywnych zapewnia lepsze wyniki niż jakikolwiek pojedynczy typ treningu.