ZADBAJ O SIEBIE…

10 podstawowych porad dla zdrowia i sprawności fizycznej...

poniedziałek, 6 Sierpień 2018

6. Kontuzje nie są „zawsze” ani nawet „najczęściej” powodowane przez złą formę wykonywania ćwiczeń. Ponadto, wiele osób, które nauczyły się ćwiczeń ze złą formą nigdy nie doznaje urazów. Każda umiejętność fizyczna i każdy wysiłek fizyczny, nawet wykonywany w najlepszej formie, która znacznie zmniejsza ryzyko kontuzji, jakieś ryzyko posiada.
Wskazówka;
Jeśli uczysz się nowych ćwiczeń lub form aktywności, zaczynaj lekko i rozwijaj się stopniowo. Zwiększaj częstotliwość, intensywność i/lub objętość treningów i zwracaj uwagę na ból. Jeśli to możliwe, poszukaj sobie wykwalifikowanego trenera, gdy rozpoczynasz przygodę z nowym sportem.

7. Wartość tzw. „naturalnych” lub „organicznych” produktów spożywczych jest w dużej mierze przereklamowana, zwłaszcza jeśli główną ich zaletą jest pomoc w utracie tkanki tłuszczowej. Nie zrozum mnie źle, jeśli lubisz te produkty i możesz sobie na nie pozwolić, śmiało możesz zachować je w swojej diecie. Lecz jeśli chodzi o odchudzanie, możesz nie jeść nic innego niż fast foody i nadal chudnąć. Oczywiście, że fast foody to najgorszy wybór jeśli chodzi o długoterminowe odżywianie, lecz faktem jest, że najważniejsze jest zachowanie deficytu kalorycznego.
Wskazówka;
Sprawdź nasz dział diety – znajdziesz tam mnóstwo informacji o zdrowej diecie, o tym jak ją skonstruować i stosować.

8. Niezależnie od tego jakie są twoje cele, powinieneś skupić się na treningu największych grup mięśniowych. Coś ciekawego na temat treningu siłowego: w porównaniu do bardzo wielu innych aktywności fizycznych, spala relatywnie niewiele kalorii – gdy go wykonujesz. ALE spala o wiele więcej niż większość innych aktywności podczas kolejnych 24 godzin. Jest jednak co do tego pewne zastrzeżenie, mianowicie musisz skupić się na głównych grupach mięśniowych, gdy podnosisz ciężary – chodzi tutaj o nogi, plecy i klatkę piersiową. Jeśli chodzi o ćwiczenia, przede wszystkim powinieneś wykonywać ćwiczenia takie jak przysiady, wykroki, wyciskanie i podciąganie się na drążku.
Wskazówka;
Najlepszym sposobem na spalenie tłuszczu z brzucha jest trening nóg wykonywany konsekwentnie i intensywnie. Większe mięśnie potrzebują więcej kalorii, by się zregenerować oraz podczas ich treningu.

9. Jeśli nie jesteś w formie, nie przejmuj się – naprawdę niewielu ludzi na świecie jest w stanie zrównoważyć wszystkie aspekty życia. Każdy z nas pewnie zna kogoś, kto jest w doskonałej kondycji fizycznej lecz jednocześnie jest okropnym nudziarzem lub nerwowym człowiekiem etc. Przecież wszyscy robimy najlepiej to, na czym skupiamy się najbardziej. I mamy tylko ograniczoną ilość czasu i energii, które możemy poświęcić na wszystkie aspekty życia. A każdy z nich jest ważny.
Wskazówka;
Bądź dumny z tego co już osiągnąłeś, lecz bierz się do pracy nad tymi aspektami, które pozostały w tyle.

10. Szybka utrata wagi zazwyczaj jest chwilowa. Utrata wagi powinna być postrzegana jak maraton, a nie jak sprint. Wielu ciężarowców zrzuca nawet po 10kg przed zawodami, by zakwalifikować się do odpowiedniej kategorii wagowej. W następnych dniach jednak odzyskują te 10kg. Wszystko to jest częścią całego planu. Wiedzą, że waga, którą zrzucili to w 99% woda i że odzyskają ją z powrotem. Utrata pół kilograma tłuszczu w tydzień wymagałaby od ciebie spożycia 3500 kalorii mniej niż potrzebujesz – lub w przeliczeniu na dni, 500 kalorii dziennie mniej przez 7 dni. Dlatego właśnie przeciętny człowiek nie jest w stanie zrzucić pół kilograma tłuszczu w jeden dzień – jeśli potrzebujesz jedynie (np.) 2500 kalorii by utrzymać masę swojego ciała, oczywiste jest, że nie możesz przyjąć 3500 kalorii mniej niż potrzebujesz w ciągu jednego dnia.
Wskazówka;
Oblicz i zapisz swoją średnią tygodniową masę ciała (waż się każdego ranka, gdy tylko wstaniesz z łóżka, nago, po skorzystaniu z toalety) – to da ci dużo dokładniejszy obraz tego co naprawdę dzieje się z twoją wagą. Jeżeli w trakcie danego tygodnia straciłeś pomiędzy 0,5 a 1% swojej całkowitej masy ciała, oznacza to, że potrzebujesz minimalnie zwiększyć swój wydatek energetyczny, nieco zmniejszyć ilość przyjmowanej energii (kalorie) lub najlepiej obydwa naraz.
Twoja dobra forma fizyczna wypracowana przed okresem letnim to bonus dla zdrowia i ducha…..