WYZWANIE TRENINGU Z MASĄ CIAŁA…

5 sposobów na ćwiczenie bez obciążenia...

środa, 30 Marzec 2016

Mamy już rok 2016, a przy poziomie wiedzy dostępnej na temat ćwiczeń, naprawdę nie ma już wymówki, żeby nie osiągnąć celów fitness. Nie możesz powiedzieć, że nie wiesz co robić, ponieważ setki trenerów oferują tysiące różnych programów (wybierz jeden!). Ludzie uwielbiają mówić, że nie mają czasu trenować, ale istnieje mnóstwo rutyn, które można wykonać w kilka minut...

Jedyną często słyszanych przeze mnie lini obrony, która może być częściowo prawdziwa, jest to, że ludziom brakuje sprzętu. Jeśli nie masz członkostwa w siłowni, ani nie wyposażyłeś swojego domu w hantle lub gumy, musisz trenować przy użyciu ciężaru własnego ciała, a to czasem bywa mylące. Oczywiście, możesz robić pompki, podciągać się, wykonywać wyskoki, przysiady z masą ciała, ale po jakimś czasie te ćwiczenia stają się nudne.
Jak stawiać sobie wyzwania za pomocą ćwiczeń z masą ciała i zachować interesujący oraz rozwijający trening?

Poniżej 5 sposobów na trenowanie bez obciążeń;

1.Licz do 10… Większość z nas wpada w rutynę z pompkami i podciąganiem się. Przy pewnej ilości powtórzeń i serii dopada nas zastój i nie możemy się z niego wyrwać. Spróbuj wykonać serie ze zmniejszającą się ilością powtórzeń. Zrób serię składającą się z 10, następnie z 9, i tak dalej, aż dotrzesz do jednego powtórzenia. Gdy twoje mięśnie się męczą, ciężar zostaje zmniejszony, więc zyskujesz wystarczającą ilość czasu na regenerację, by stworzyć ćwiczenie o dobrym natężeniu – 55 powtórzeń to liczba, której większość z nas nie osiągnie wykonując trzy serie do pełnego zmęczenia mięśni.
Taki sposób odliczania jest często stosowany przez facetów, którzy wykonują swój trening na drabince w parku – dokładnie przez tych samych, którzy mogą jednorazowo wykonać dziesiątki podciągnięć.

2.Trenuj jak Zwierzę… Najlepszym sposobem na to, żebyś trzymał się planu treningowego jest sprawienie, by powodował uczucie radości. Traktuj trening jak zabawę. Prawdopodobnie nie wykonywałeś ćwiczeń takich jak chód niedźwiedzia albo kraba odkąd byłeś dzieckiem, ale nie ma powodu, dla którego nie powinieneś ich ponownie spróbować. Jako osoba dorosła przekonasz się, że znacznie trudniej jest poruszać się w takich pozycjach i od razu rozpoznasz naciągnięte mięśnie i słabe punkty.
Trenowanie przy użyciu ćwiczeń dla dzieci może wyglądać głupkowato, ale wzmocni twój korpus i zwiększy mobilność, a także podniesie rytm bicia serca i będzie niezłym wyzwaniem dla twojej wytrzymałości. Szczerze mówiąc, te ćwiczenia są tak głupkowate, że naprawdę będziesz się nimi cieszył. Wykonuj je z dziećmi lub przyjaciółmi.
By wykonać chód niedźwiedzia, chodź we wszystkich czterech pozycjach w prawie wyprostowanej pozycji w taki sposób, aby twoje biodra znajdowały się powyżej poziomu głowy. W przypadku chodu kraba, usiądź na podłodze, zrób mostek i idź w przód oraz w tył na rękach i stopach.