WSPÓŁCZYNNIK SUKCESU…

WSPÓŁCZYNNIK SUKCESU…

WSPÓŁCZYNNIK SUKCESU… 300 477 FitNow - treningi personalne

Sekcja 3 – RegeneracjaBy ciało mogło należycie czerpać korzyści z ćwiczeń, musi mieć zapewniony czas na regenerację. Ten neutralny stan zwany homeostazą oznacza, że wszystkie układy w ciele zachowują równowagę. Jeśli twój organizm jest wytrącony z równowagi, np. poddany na zbyt dużą ilość stresu lub zażywa za mało snu, jego zdolności do regeneracji zostaną zmniejszone i w wyniku tego postęp w ćwiczeniach będzie wolny albo w ogóle się zatrzyma. Trenuj w zgodzie ze swoim ciałem, a nie przeciwko niemu!
1. Staram się zminimalizować stres
2. Śpię 8-10 godzin dziennie
3. Nie kładę się spać później niż o 23.00
4. Udaję się na masaż sportowy przynajmniej raz w miesiącu
5. Zadania w pracy i/lub na studiach wykonuję na czas
6. Relaksuję się również w ciągu tygodnia, a nie tylko w weekendy
7. Jeśli piję alkohol, robię to rozsądnie
8. Jeśli czuję się źle, jestem nadmiernie zmęczony lub mam kontuzję, wstrzymuję się z treningami do czasu, gdy poczuję się lepiej
9. Gdy jestem zbyt zestresowany, zmniejszam intensywność/natężenie treningów
10. Wykonuję lekkie ochłonięcie w postaci kardio po treningu.

Dodaj punktację każdej sekcji i podziel ją przez 3, dzięki czemu uzyskasz procentową wartość współczynnika sukcesu.
90-100% – Wspaniale!
Będziecie robić świetne postępy i jeśli zachowacie determinację i cierpliwość, nie powinniście mieć problemów z osiągnięciem celów fitnessowych oraz zdrowotnych.
70-89% – Nieźle
Niektóre z twoich praktyk mogą cię wstrzymywać i prawdopodobnie ostatecznie osiągniesz swoje cele fitness, ale zajęłoby ci to mniej czasu, gdybyś zwrócił uwagę na niedociągnięcia.
40-69% – Słabo
Twoje postępy i sukces są wstrzymywane przez kiepskie nawyki żywieniowe, treningowe i te dotyczące regeneracji. Istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że zrobisz znaczący postęp w kierunku swoich celów fitness, chyba że wprowadzisz radykalne zmiany do swojego stylu życia.
0-39% – Niebezpieczeństwo!
Nie tylko nie uda ci się zrobić żadnych znaczących postępów, ale twoje osiągnięcia prawdopodobnie się pogorszą i możliwe, że wpłyną negatywnie na twoje zdrowie i samopoczucie. Nadszedł czas na wprowadzenie naprawdę radyklanych zmian, zanim będzie za późno!

Teraz już wiesz co musisz zrobić, by zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie sukcesu. Jeśli niezbędne jest wprowadzienie zmian, unikaj zbyt dużej ich ilości na raz. Zmiany w stylu życia mogą nieco potrwać więc ułatw sobie zadanie początkowo wprowadzając te prostsze i stopniowo rób postępy. Pamiętaj również, by zmiany pasowały do twojego obecnego stylu życia, ponieważ jeśli tak nie będzie, istnieje ryzyko, że szybko je porzucisz i wrócisz do poprzedniego, wygodniejszego stylu życia.