W JAKI SPOSÓB MOGĘ SKRÓCIĆ SWÓJ TRENING?

poniedziałek, 8 Maj 2017

Często zdarzają się takie przypadki, szczególnie w jeśli chodzi o średnio-zaawansowanych i zaawansowanych ćwiczących, gdy nie możesz upakować w jedną sesję wszystkich ćwiczeń, które chcesz wykonać. Nie chcesz spędzać więcej niż godzinę na siłowni, a także niczego pominąć, więc co powinieneś zrobić?

Odpowiedź brzmi: SUPERSERIA!!!



Superseria wymaga połączenia ćwiczeń w pary i wykonania ich naprzemiennie. Ćwiczenia można sparować na kilka różnych sposobów…

Agonistyczne parowanie (ćwiczenia tych samych mięśni) poprzez wykonywanie ćwiczeń naprzemian na tą samą grupę mięśniową, na przykład wyciskanie na ławce, a następnie od razu pompki sprawi, że znacznie zwiększysz stopień zaangażowania i pracy mięśni docelowych. Drugie ćwiczenie będzie trudniejsze niż w przypadku, gdybyś wykonywał je solo i dodatkowo oszczędzisz mnóstwo czasu, który marnowałbyś na odpoczynek. Ten typ superserii jest świetny dla zwiększenia wytrzymałości mięśniowej oraz wspiera hipertrofię (rozrost mięśni).

Antagonistyczne parowanie dotyczy mięśni przeciwległych. W tej superserii wykonuje się ćwiczenia na przeciwne strony ciała, np. prostowanie i uginanie nóg na maszynie. W tym rodzaju superserii drugie ćwiczenie zapewnia odpoczynek po pierwszym i na odwrót, co zmniejsza zapotrzebowanie na dłuższy odpoczynek. To świetny system dla każdego, który ma niewiele czasu na ćwiczenia. Dodaje on również do treningów delikatny element aerobiku, ponieważ ćwiczysz przez dłuższy czas i pomimo że mięśni pracujące odpoczywają co chwilę, to układ nerwowy i sercowo-naczyniowy pracuje bez przerwy.

Superserie na górne/dolne partie ciała – tego systemu nie trzeba wyjaśniać. Jest on najlepszy jeśli chodzi o wydajność. Odpoczynki są skrócone o połowę ponieważ górna część ciała odpoczywa, gdy pracuje dolna i na odwrót. Ponieważ ćwiczenia na dolne części ciała podnoszą rytm bicia serca, jest to trening z obciążeniem, który ma korzyści aerobowe. Jeśli używasz superserii dolnych/górnych części ciała podczas treningu, przekonasz się, że zyskujesz trening całego ciała oraz kardio podczas sesji trwającej 20-30 minut. Dzięki temu zyskujesz mnóstwo czasu na wykonanie ćwiczeń na korpus oraz rozciąganie.

Superserie są odpowiedzią gdy chcesz wykonać trening, a nie masz zbyt wiele wolnego czasu!