TRENING PO 40-tce…

Sposób na lepsze zdrowie i sprawność fizyczną...

środa, 14 Wrzesień 2016

Ktok # 1;RuchNasza podróż rozpoczyna się od ruchu. Wiem, że chcesz podnosić ciężary, pocić się i sprawdzić czy możesz coś jeszcze udowodnić młodzieniaszkom, ale uwierz mi, w tej chwili ruch jest ważniejszy niż wydajność. Tak naprawdę próba trenowania na wysokim poziomie może zrobić ci krzywdę i sprawić, że na jakiś czas będziesz musiał zrezygnować z ćwiczeń. 
Istnieje tak wiele sposobów na zwiększenie mobilności, że wymienię tylko kilka z nich. Wybierz jedno podejście i stosuj je każdego dnia. To takie proste. Jednak nie pomyl prostego z nieważnym. Ruch jest podstawą wysokiej wydajności i żeby zostać sportowcem najpierw trzeba być wysportowanym. Inaczej mówiąc, jeśli dobrze się poruszasz, możesz robić wiele rzeczy. A gdy nadejdzie czas na podnoszenie ciężarów, chciałbyś rozwinąć siłę tylko w małym zakresie ruchu czy może jednak w jego pełnym zakresie? Obciążenie zmniejsza ten zakres, więc jeśli od samego początku nie będzie on szeroki, nie będziesz miał go w ogóle, jeśli porządnie obciążysz sztangę. (Albo nagle będziesz miał zbyt duży zakres i zrobisz sobie krzywdę). 

Krok # 2;ElastycznośćPodczas kolejnej części tej podróży musisz zyskać elastyczność. Jest to jeden z argumentów, przez który wielu ludzi w internecie traci głowę, więc postaram się to wyjaśnić. Po pierwsze mobilność i elastyczność to dwie różne rzeczy. Mobilność to zakres ruchu stawu, a elastyczność to długość, jaką może osiągnąć mięsień zanim wyczuje niebezpieczeństwo i napnie się, by cię chronić. Napięcie, w sensie tego, co czujesz to sposób twojego ciała na zachowanie bezpieczeństwa i powstrzymanie cię przed wyjściem z bezpiecznej strefy, którą rozwijałeś przez lata. Nie chcę ci tego mówić, ale rozciąganie się boli u dorosłych. Tak naprawdę to chyba najbardziej bolesna rzecz, jeśli chodzi o trenowanie, ponieważ musisz uporać się z latami, które spędziłeś na siedzeniu zamiast na rozciąganiu.
Ludzie będą ci mówić, że powinieneś unikać rozciągania statecznego i że powinieneś rozgrzewać się dynamicznie oraz przy użyciu wałka. Historia daje nam wskazówki, a w tym przypadku, jeśli przyjżysz się ćwiczeniom zwiększającym elastyczność stosowanym przez tancerki, gimnastyczki czy osoby trenujące sztuki walki, zauważysz różne ich odmiany. Przekaz jest jasny: ludzie, którzy najlepiej się poruszają również najwięcej się rozciągają.

Twój nowy cel1)Twój początkowy cel jest prosty: znajdź sposób na zwiększanie mobilności stawów, który najbardziej ci odpowiada i zacznij go stosować każdego dnia. Podczas każdego ćwiczenia musisz wykonać ilość powtórzeń odpowiadającą twojemu wiekowi. Wiem, że to znacznie więcej niż pięć do dziesięciu powtórzeń, do których jesteś przyzwyczajony, ale starsze stawy potrzebują więcej smaru, tak samo jak starsze samochody potrzebują więcej oleju. Możesz rozłożyć te ćwiczenia na kilka części wykonywanych w ciągu dnia. Będzie lepiej, jeśli tak zrobisz, ponieważ pod koniec dnia będziesz czuł się znacznie lepiej niż zazwyczaj.
To ważna część tego procesu – gdy czujesz się dobrze, chcesz się ruszać jeszcze więcej. A jeśli jesteś sztywny i obolały, nie będziesz chciał się ruszać. Więc twoim natychmiastowym zadaniem jest rozruszanie własnego ciała i ponowne odkrycie ruchu, poprzez delikatne zachęcanie do coraz głębszych ruchów.
2)Drugą częścią twojego nowego celu jest rozpoczęcie rozciągania się. Jak w przypadku ćwiczeń na mobilność, odnajdź system, który ci odpowiada i zacznij wykonywać go codziennie. Korzyści z rozciągania mogą pojawić się bardzo szybko, tak jak w innych formach fitnessu – jeśli włożysz w to wysiłek. Jeśli nie możesz dotknąć palców u nóg, wykonać głębokiego przysiadu albo podnieść wyprostowanych rąk bezpośrednio nad głowę, będziesz musiał poświęcić nieco więcej czasu na rozciąganie. Sugerujemy, że trzeba poświęcać godzinę dziennie przez sześć tygodniu, by zobaczyć znaczną różnicę. Ale to też jest w porządku. Pamiętasz, jak mówiliśmy, że będzie to długa podróż? Sześć tygodni poświęconych teraz, żebyś lepiej funkcjonował przez resztę życia wydaje się kroplą w morzu w porównaniu z następnymi czterdziestoma latami.
 Centru Treningowe Ftinow w Krakowie zapraszamy…. KLIKNIJ TUTAJ… 
Jakość ruchu przebija wszystko. Wiem, że chcesz dać sobie wycisk i podnosić spore obciążenia, ale poświęcenie czasu na poprawienie jakości ruchów opłaci się później.