SZTUKA DRZEMANIA

SZTUKA DRZEMANIA

SZTUKA DRZEMANIA 1550 650 FitNow - treningi personalne

Badając życiorys światowych liderów takich jak Churchill, czy John F. Kennedy – drzemka była kluczem do przezwyciężenia skrajnego stresu zarządzania całym krajem. Obaj mężczyźni byli znani z regularnej, codziennej, dwugodzinnej drzemki w okolicy godziny 14.00. Ściśle trzymali się rozkładu dnia, by nie tracić czasu przeznaczonego na pracę, również w godzinach wieczornych (Churchill pracował regularnie do 23.00).

Dali, Edison i Napoleon oddani byli z kolei idei mini drzemek, rozmieszczonych regularnie w ciągu dnia – często zastępujących pełny sen. Wszyscy wierzyli, że to pomogło inspirować ich twórczość, wynalazki czy strategie wojskowe… a dzisiejsza nauka dowodzi, że te hipnagogiczne drzemki pozwalały ich mózgom odblokować podświadome myślenie, poprzez odpoczynek tuż przed rozpoczęciem drugiego etapu snu.

Czy to znaczy, że należy co jakiś czas kłaść swoją głowę na poduszce na biurku w pracy? Jeśli masz to szczęście być szefem – czemu nie? Ale alternatywnie możesz spróbować krótkiej drzemki podczas przerwy obiadowej. Jedynie 30 minut wystarczy już by oczyścić i odświeżyć umysł i nie walczyć z sennością podczas reszty pracowitego dnia. Dla swojego dobra zapamiętaj, że dobry sen w dzień, skutkuje równie dobrym snem w nocy. Złap kilka dodatkowych minut lub godzin snu w dzień, a w nocy będziesz spać jeszcze lepiej – to daje czas na regenerację po ciężkim dniu i spowalnia starzenie się organizmu.