ŚPIJ WIĘCEJ, ŻYJ LEPIEJ

ŚPIJ WIĘCEJ, ŻYJ LEPIEJ

ŚPIJ WIĘCEJ, ŻYJ LEPIEJ 1550 650 FitNow - treningi personalne

5.Trenuj, by lepiej spać

Ćwiczenia są ważne, by pomóc twojemu ciału przygotować się do snu. Nawet zwykły spacer może usprawnić przepływ krwi i poprawić jakość snu. Najlepiej zakończyć trening co najmniej 2 godziny przed snem, by ciało przygotowało się na odpoczynek.

6.Drzemki są przyjemne

Drzemka może przeczyć naszej intuicji, jeśli chodzi o dobry sen w nocy, ale krótkie drzemki trwające od 10 do 30 minut tak naprawdę pomagają uzyskać dodatkową energię w ciągu dnia i nie zaburzają snu. Nawet 10-minutowa drzemka może poprawić czujność na 2,5 godziny, jeśli brakuje ci snu, a jeżeli jesteś dobrze wypoczęty, jej korzyści możesz odczuwać aż do 4 godzin.

7.Stwórz komfort

Jeśli twoja sypialnia nie jest komfortowym i relaksującym miejscem, nie będziesz chciał spędzać w niej zbyt wiele czasu. Wprowadź zmiany w swojej sypialni – powinna być zaciemniona, cicha, chłodna i przytulna. Kluczowym czynnikiem wpływającym na poziom komfortu twojej sypialni jest samo łóżko, więc upewnij się, że materac jest wystarczająco duży, abyś mógł poruszać się swobodnie i w miarę nowy, by nie powodować bólu, a także odpowiednio komfortowy, by wspierać spokojny sen.

Pary, które dzielą podwójny lub duży materac mają tyle samo przestrzeni na sen, co w dziecięcym łóżeczku. Pary powinny spać na znacznie większych materacach.

8.Zakaz wstępu dla zmartwień

Jeśli przynosisz stres związany z pracą i codziennym życiem do łózka, nie będziesz dobrze spać. Wprowadź zasadę, by trzymać wszystko, co stresujące z dala od twojej sypialni – nie wnoś do niej materiałów z pracy, telefonu i nie pozwól sobie na myślenie o pracy, gdy jesteś w sypialni. Możesz również zyskać kontrolę nad swoimi zmartwieniami i niepokojami, prowadząc dziennik zmartwień. Pisz o wszystkim, co cię martwi, żeby przepracować konkretne tematy, zamiast wnosić ze sobą do łóżka.

9.Odłącz wtyczki

Telewizor, smartfon, tablet, laptop lub komputer trzymane w sypialni utrudniają ci porządny sen. Światło płynące z urządzeń elektronicznych stymuluje mózg, gdy próbujesz spać i budzi cię. Trzymaj elektronikę w innym pokoju i korzystaj ze zwykłego budzika zamiast z telefonu.