Schudnij i pozostań szczupły !!!

Kilka wskazówek... Część druga

niedziela, 18 Luty 2018

Kto nie chce być szczupły? Wystarczająco szczupły, by zobaczyć pełen sześciopak, by zobaczyć napiętą skórę i każdy szczegół anatomii mięśni? Możesz już mieć stosunkowo niski poziom tkanki tłuszczowej zwłaszcza w porównaniu do przeciętnej osoby nie uprawiającej żadnej aktywności fizycznej, lecz większość z nas chce więcej. Chcemy być szczupli, przypakowani i docięci!

W PIERWSZEJ CZĘŚCI PORUSZYLIŚMY WĄTEK DIETY, TRENINGU OPOROWEGO ORAZ TRENINGU AEROBOWEGO.

CZĘŚĆ 1 CZYTAJ TUTAJ>>>

Dochodzenie do takiego poziomu nie jest łatwe, lecz jeśli zastosujesz się do poniższych rad, stanie się to realistycznym celem. Będziesz musiał dobrze się zorganizować, być w pełni oddany, pewien czego chcesz i zdeterminowany. Podążając za moimi wskazówkami, będziesz na najlepszej drodze nie tylko do tego, by stać się szczupłym, lecz by pozostać szczupłym na dłużej!

4. Aktywność codzienna
Słyszałeś o zasadzie 23/1? Zasada 23/1 stanowi, że tylko dlatego, że ćwiczyłeś 1 godzinę w ciągu dnia nie oznacza, że możesz siedzieć na tyłku przez pozostałe 23 i oczekiwać, że uzyskasz niesamowite rezultaty. To, co robimy przez te pozostałe 23 godziny odgrywa ogromną rolę w całym procesie stawania się szczupłym. Trzeba zastanowić się co można zrobić, by te 23 godziny przyczyniły się do naszego sukcesu.

Sen
Czy śpisz 7- 9 godzin każdej nocy? Jeśli nie, prawdopodobnie w twoim organiźmie znajduje się zdecydowanie więcej kortyzolu niż powinno (kortyzol – hormon kataboliczny, który rozbija mięśnie) i mało prawdopodobne jest, że będziesz ćwiczył z pełną intensywnością, jeśli za mało śpisz. Również nasze ciała przechodzą w tryb regeneracji podczas snu, uwalniając szereg hormonów anabolicznych do zreperowania szkód wyrządzonych w ciągu dnia. Zły sen = słaba regeneracja.

Pozatreningowa aktywność fizyczna
Jedna godzina ćwiczeń dziennie, nawet w formie HIIT to za mało by wyrzeźbić i dociąć ciało, szczególnie jeśli przez pozostałe 23 godziny prowadzisz całkowicie siedzący tryb życia. Nasze ciała zaprojektowane są tak, by się ruszać i to dużo. Więc przestań korzystać z windy i zacznij odkrywać uroki schodów, na zakupach korzystaj z koszyka ręcznego, zamiast wózka, a jeśli chcesz przemieścić się na odległość krótszą niż 1 km, przejdź się zamiast odpalać samochód, a jeśli chcesz umyć samochód, zrób to ręcznie, zamiast jeździć do myjni automatycznej, wychodź z psem, zamiast po prostu wypuszczać go i czekać aż wróci, staraj się więcej stać niż siedzieć, wysiadaj z autobusu kilka przystanków wcześniej i przejdź się… Cały czas szukaj okazji, by prowadzić bardziej aktywny tryb życia, a będziesz zużywał dziennie więcej energii, co sprawi, ze szybciej osiągniesz swoje cele! Nie tylko łatwiej spalisz tłuszcz, lecz także pomoże ci to utrzymać niski poziom w przyszłości. Warto zauważyć, że jedynie 20-minutowy spacer każdego dnia równa się utracie około 7kg tłuszczu w ciągu roku!

Stres
Stale podwyższony poziom stresu powoduje wzrost produkcji kortyzolu. Kortyzol promuje katabolizm (rozkład mięśni), co z kolei może spowolnić metabolizm i zmniejszyć twój potencjał spalania tłuszczu. Rób co tylko możesz, by utrzymać poziom stresu pod kontrolą – twoja talia będzie ci wdzięczna!

Podsumowując – stawanie się szczupłym będzie wymagało znacznego wysiłku z twojej strony, lecz z dużą dozą determinacji, konsekwentnego wysiłku, z odpowiednim planem i dyscypliną, możesz jeszcze w 2013 roku osiągnąć najlepszą życiową formę!