ROZCIĄGANIE DLA BIUROWEGO SPORTOWCA…

Wstań zza biurka...

piątek, 2 Czerwiec 2017

Siedzenie za biurkiem przed dłuższy czas może sprawić, że twoje mięśnie staną się sztywne i obolałe. Nie zawsze można odejść od wykonywanej pracy, by się rozciągać i rozluźnić mięśnie. Istnieje kilka sposobów na rozciąganie, które możesz zastosować siedząc na stanowisku pracy. Wykonuj te ćwiczenia co jakiś czas w ciągu dnia, by zminimalizować napięcie mięśni i zapobiec ich zesztywnieniu.

Rozciąganie przedramion… Korzystanie z myszki i klawiatury może spowodować, że mięśnie będą napięte. W niektórych przypadkach może się to przyczyniać do zespołu cieśni nadgarstka. By rozciągnąć mięśnie przedramion złącz dłonie razem w pozycji jak do modlitwy. Z rękoma blisko ciała oraz palcami skierowanymi ku niebu, zacznij przesuwać ręce w dół, z przodu własnego ciała. Gdy dolne części rąk zaczną się od siebie oddzielać, zatrzymaj się na 30 do 60 sekund zanim uwolnisz ręce. Palce powinny być wyprostowane.

Rozciąganie górnych mięśni czworobocznych… Górne mięśnie czworoboczne są podatne na napięcie szczególnie w sytuacjach stresowych. By rozciągnąć te mięśnie, połóż lewą rękę na czubku głowy, a prawą wzdłuż ciała. Delikatnie przechyl głowę na lewą stronę, trzymając prawe ramię opuszczone i rozluźnione. Poczujesz lekkie rozciąganie po prawej stronie karku. Trzymaj przez 30 do 60 sekund, a następnie zmień strony.

Rozciąganie górnej części pleców… Górna część ciała jest podana na napięcie, gdy siedzisz za biurkiem. By rozciągnąć górną część pleców, złącz dłonie razem i unieś ręce na wysokość ramion. Zachowując wyprostowaną pozycję i trzymając ręce w pozycji równoległej do podłogi, wypchnij ramiona do przodu i skup się na rozchyleniu łopatek tak szeroko jak to możliwe. Wytrzymaj w ten pozycji od 30 do 60 sekund zanim się rozluźnisz.

Rozciąganie klatki piersiowej… Napięte mięśnie klatki piersiowej mogą spowodować zaokrąglenie górnej części pleców i przygarbioną postawę. By rozciągnąć mięśnie klatki piersiowej usiądź wyprostowany na krześle i umieść ręce ze głową. Nie naciskając głową do przodu, odchyl ręce do tyłu i unieś klatkę piersiową. Wytrzymaj w tej pozycji od 30 do 60 sekund i rozluźnij się.

Skręty tułowia na siedząco… Skręty tułowia na siedząco rozciągają talię i mięśnie pleców, mogą  również odwrócić proces skracania zginaczy bioder, związany ze spędzaniem dużej ilości czasu w pozycji siedzącej. Umieść stopy płasko na podłodze i usiądź prosto. Nie poruszając dolną częścią ciała, obróć jego górną część w prawą stronę – użyj rąk by podeprzeć się z tyłu. Odwróć się tak daleko jak możesz, nadal czując się komfortowo. Wytrzymaj w tej pozycji od 30 do 60 sekund zanim się rozluźnisz i następnie odwróć się w drugą stronę.
Polecamy szczególnie dla zapracowanych….