Pozostań zdrowy i wolny od urazów tej zimy

czwartek, 8 Grudzień 2016

  Z racji, że zbliżamy się do kolejnej zimy i przygotowujemy do niej nasze ciała, musimy zmierzyć się z trudnym zadaniem polegającym na pozostaniu zdrowym i wolnym od urazów. A jeśli jesteś uparty jak ja, nienawidzisz kontuzji wynikających ze słabego przygotowania. Więc ogranicz ryzyko osłabienia lub odniesienia kontuzji podczas chłodnych miesięcy i rozważ proste, podane tutaj wskazówki, które pomogą ci utrzymać zdrowie i pozostać silnym.


Noś nakrycie głowy

        Zacznijmy od podstaw. Zawsze noszę czapkę i zakładam na siebie dres. Nie dość, że czapki wyglądają bosko to są bardzo ważne jeśli chodzi o zapobieganie urazom i chorobom. Dzieje się tak dlatego, że 70 procent ciepłoty ciała uchodzi przez głowę, co zostawia tylko 30 procent ciepła, które może cię ogrzać. Utrzymanie stałej temperatury ciała jest bardzo ważne zimą, ponieważ pozwala na zachowanie optymalnego zdrowia.

Rozgrzewaj się

        Zawsze wykonuj odpowiednią ilość ćwiczeń na rozgrzewkę i na ochłonięcie podczas sesji. Najlepszym ćwiczeniem rozgrzewającym jest wioślarz. Rozgrzewa całe ciało i przyspiesza przepływ krwi. Uwielbiam również skakanie na skakance. Dołączam to ćwiczenie do większości treningów. Nie tylko rozgrzewa mięśnie, ale również zaostrza mentalne skupienie na czas nadchodzącego treningu.  Jeżeli biegasz na zewnątrz upewnij się że wykonałeś minimum 15 min lekkiego truchtu zanim zaczniesz wykonywać sprinty lub interwały.  Sam się przekonałem na swojej skórze kiedy naderwałem mięśień brzuchaty łydki wykonując sprinty nie będąc dobrze rozgrzanym.

Miej na uwadze kontuzje

        Uważaj na zapalenia oraz bóle ścięgien. Mogą to być ważne znaki ostrzegawcze przed doznaniem kontuzji. Zawsze miej na uwadze to, w jaki sposób funkcjonuje Twoje ciało. Czym jest normalny ból mięśni w przeciwieństwie do tego, który może wykluczyć cię z treningów na kilka tygodni? Podejmuj leczenie, które minimalizuje urazy. Niezależnie od tego, czy będzie to masaż, akupunktura czy używanie przeciwzapalnych kremów. Czasem wystarczy po prostu unikać pewnych ćwiczeń, które pogarszają stan narażonego miejsca.

Używaj mniejszych obciążeń

        Nie bój się używania mniejszych obciążeń. To, że zmniejszysz wagę wcale nie oznacza, że zmniejszasz intensywność. Większe ciężary bardziej obciążają stawy, która nie są wystarczająco rozgrzane zimą. Wykorzystując wolniejsze Tempo używając mniejszych obciążeń, możesz dać sobie niezły wycisk i wygenerować taki sam ból mięśni jak podczas podnoszenia dużych ciężarów.

Rozciągaj się

        Gdy trenujesz, kwas mlekowy wytwarzany jest w twoich mięśniach. Często prowadzi to do bólu i zmęczenia mięśni. Rozciąganie po treningu pomaga zredukować zmęczenie mięśni. Ponieważ mięśnie są rozgrzane, czerpiesz korzyści ze zwiększonego przepływu krwi. Rozciąganie pozwoli twoim mięśniom na szybszą regenerację po trudnym treningu. Ból mięśni jest jednym z powodów, dla których ludzie omijają ćwiczenia. Gdy się rozciągasz, istnieje większe prawdopodobieństwo, że przystąpisz do następnego treningu i zapobiegniesz kontuzjom.