PO CO TRENOWAĆ PLYOMETRYCZNIE?

Popraw koordynację i zwinność...

wtorek, 25 Październik 2016

Od jakiegoś czasu spotykam się z określeniem „trening plyometryczy”... Co on właściwie oznacza? Jak mogę z niego skorzystać i czy będę w stanie go wykonać?

Zrzuć brzuch! Ćwiczenia plyometryczne stymulują jednocześnie kilka różnych grup mięśniowych. Chociaż są powszechnie stosowane w celu poprawy wyników sportowych, mogą być również pomocne do spalania tłuszczu, wzmocnienia siły i wytrzymałości. Ćwiczenia plyometryczne są doskonałe, by rzucić wyzwanie szybkokurczliwym włóknom mięśniowym, poprawić koordynację i zwinność. Wszystkie te aspekty pracują jednocześnie, by przekształcić tłuszcz w mięśnie, jednocześnie przyspieszając tętno i spalając kalorie!
Ćwiczenia są bardzo impaktowe, więc postępuj ostrożnie jeśli zdecydujesz się wprowadzić je do swojego treningu. Zawierają dużo skoków i stosunkowo łatwo z ich pomocą o kontuzję kostki, kolana czy kręgosłupa.
Wprowadzenie ćwiczeń plyometrycznych do rutynowego kardio może urozmaicić twój trening. Plyometria wyzywa mięśnie, nerwy i ścięgna, ponieważ wymaga siły eksplozynej do wykonywania powtórzeń. Spalisz dwa razy więcej kalorii i będziesz miał sto razy więcej zabawy niż na orbitreku czy bieżni stacjonarnej.

Przykładowy program plyometryczny; Włączam plyometrię do mojego treningu co tydzień, a to pomaga mi utrzymać szczupłą sylwetkę i eksplozywność, a także daje doskonałą wytrzymałość.
Wypróbuj ten trening kilka razy w tygodniu, a będziesz zaskoczony rezultatami!

 Ćwiczenie serii powtórzeń
 Wyskok – wysokie kolano 5 30 sek
 Wykroki z wyskokiem 5 25 na nogę
 Bieg w podporze 5 25 na stronę
 Sprint z obciążeniem 5 20-40sek

Przeczytaj zanim zaczniesz wykonywać trening plyometryczny:

  • Zanim spróbujesz jakiegokolwiek treningu plyometrycznego, upewnij się, że jesteś dobrze rozgrzany i rozciągaj się przez co najmniej 15-20 minut.
  • Wykonuj ćwiczenia plyometryczne na miękkiej powierzchni, takiej jak dywan, trawa lub gumowe maty.
  • Jeśli czujesz ból, przerwij trening.
  • Jeśli jesteś początkujący, zacznij trening plyometryczny od wykonywania ćwiczeń powoli. Możesz budować szybkość, gdy już dobrze opanujesz ruchy.
  • Rób sobie co najmniej 1 lub 2 dni odpoczynku pomiędzy treningami plyometrycznymi. Twoje ciało będzie potrzebować trochę czasu na regenerację, przed kolejną sesją.