NUDNE ROZCIĄGANIE?

7 WSKAZÓWEK BY ROZCIĄGNĄĆ PLECY, BIODRA I ZWIĘKSZYĆ ELASTYCZNOŚĆ NÓG...

poniedziałek, 23 Październik 2017

Ile czasu powinieneś poświęcać na rozciąganie się? To zależy od ciebie. Wykonanie wszystkich ćwiczeń pokazanych poniżej, wraz z wszystkimi powtórzeniami, zajmuje 15-20 minut. Najlepiej wykonać wszystkie ćwiczenia i sprawdzić, które są dla ciebie najlepsze.


     
Możesz też po prostu wykonywać mniejszą ilość powtórzeń każdego ćwiczenia. Albo możesz robić wszystko. Jesteś jedyną osobą, która będzie wiedziała, co jest dla ciebie najlepsze. Nie trzeba wykonywać wszystkich ćwiczeń na raz. Możesz zrobić trochę teraz, a trochę później w ciągu dnia. Oto kilka wskazówek, których zastosowanie warto rozważyć.
1/ Skręty tułowia; Połóż się na plecach, z rękoma po obu stronach tułowia. Ugnij kolana i umieść stopy płasko na podłodze, albo podciągnij kolana do klatki piersiowej. Przełóż nogi na jedną stronę swojego ciała, a później na drugą. Eksperymentuj z ułożeniem nóg i znajdź odpowiednie i najwygodniejsze dla ciebie. Przenoś nogi z jednej strony na drugą 20 razy. Podczas ostatniego rozciągnięcia zatrzymaj się na 20 sekund, rozluźnij się i swobodnie oddychaj.

  2/ Kolana do klatki piersiowej; Leżąc na plecach, unoś jedną nogę na raz w kierunku klatki piersiowej. Następnie wykonaj to samo ćwiczenie unosząc obydwa kolana w stronę klatki piersiowej równocześnie. Wykonaj 20 powtórzeń każdego ruchu, zatrzymując się podczas ostatniego na 20 sekund.

  3/ Rozciąganie mięśni dwugłowych ud; Połóż się płasko na plecach w neutralnej pozycji. Ugnij prawą nogę pod kątem 90 stopni, tak żeby dolna jej część (kolano – stopa) była równoległa do ziemi. Złącz ręce pod prawym kolanem i zacznij prostować prawą nogę. Wykonaj stopniowe rozciąganie się trzy do pięciu razy, zatrzymując się na 20 do 30 sekund. Powtórz ćwiczenie z drugą nogą.

  4/ Rozciąganie zginaczy bioder; Uklęknij na prawym kolanie. Wyprostuj plecy i ugnij lewą nogę pod kątem 90 stopni. Zachowaj biodra w prostej pozycji, a górną cześć ciała prostopadle do podłogi. Przesuń biodra do przodu. Powinieneś czuć jak rozciąga się twoje prawe biodro. Wytrzymaj w tej pozycji od 20 do 30 sekund. Następnie wykonaj od początku trzy do pięciu razy i zmień nogę.