SUPER – ĆWICZENIE…

Przysiad - Król ćwiczeń...

czwartek, 28 Marzec 2019

Spośród wszystkich ćwiczeń, które możesz wybrać, prawdopodobnie najlepszy jest przysiad. Wykonywany ze sztangą, hantlami lub nawet jedynie z masą własnego ciała, przysiad oferuje więcej korzyści niż jakiekolwiek inne ćwiczenie. Wystarczy, że weźmiesz pod uwagę ilość mięśni wykorzystywanych w przysiadzie, by uświadomić sobie, że ćwiczenie to jest prawdziwym królem wszystkich ćwiczeń!

Wymieniłbym wszystkie mięśnie, które są wykorzystywane w tym ćwiczeniu, lecz nie chcę was zanudzać bardziej niż to absolutnie konieczne. Trzeba jednak powiedzieć, że przysiady angażują niemal każdy mięsień w dolnych częściach ciała i bardzo wiele mięśni górnych. Podsumowując, jeśli chcesz, by twoje dolne partie ciała wyglądały naprawdę niesamowicie, musisz wykonywać przysiady!

 Przysiad w dyscyplinach sportowych… W sporcie, sam ruch przysiadu stanowi podstawę niemal każdej akcji dolnych partii ciała, w tym wyskoków, biegu, podrzutu czy sprintu. Mięśnie używane podczas przysiadu to te same mięśnie, które wybijają cie w górę gdy chcesz wykonać podskok na boisku do kosza lub sprint gdy chcesz wyjść na prowadzenie wyścigu kolarskiego. Przysiady są podstawą także prawie wszystkich programów treningowych dla sportowców oraz doskonałym narzędziem budującym siłę i masę mięśni. Programy treningowe od dawna opierają się na ciężkich przysiadach, by zwiększyć masę nawet największych chudzielców.

 Pierwotny ruch… Przysiady to nie tylko zwyczajne super-ćwiczenie. W przysiadzie zawiera się wzorzec najbardziej pierwotnego ruchu człowieka, który jest częścią wielu zadań fizycznych wykonywanych przez nas w ciągu każdego dnia. Od momentu, gdy wstajesz rano z łóżka do momentu, gdy wieczorem kładziesz się spać, cały dzień to długa seria przysiadów, przysiadów i jeszcze raz przysiadów. Wyobraź sobie gdy wstajesz z łóżka, schodzisz po schodach, siadasz na krześle, wsiadasz do auta lub wysiadasz z niego, nawet gdy pochylasz się by podnieść swoje dzieci… widzisz teraz co mam na myśli?

Jak wykonywać przysiad? Więc skoro przysiady są tak doskonałe, dlaczego stosunkowo tak niewiele osób faktycznie je wykonuje? Wiemy już, że są one niezbędnym ruchem w codziennym życiu i że wykonując przysiady możemy rozwinąć niemal każdy mięsień dolnych części ciała, więc dlaczego gdy idę na siłownię, coraz częściej widzę osoby trenujące biceps, etc… Myślę, że istnieje wiele powodów…