MIĘŚNIE KONTRA TŁUSZCZ…

Przyspiesz zmiany za jedym razem...

piątek, 30 Wrzesień 2016

Możecie zyskać mięśnie i pozbyć się tłuszczu w tym samym czasie, a my postaramy się pokazać Wam w jaki sposób najlepiej można to zrobić. Powszechna wiedza jest taka, że musisz zyskać nieco tłuszczu, żeby zbudować mięśnie - to cała mentalność pakowania i rzeźbienia. Jednak ten sposób myślenia nie sprawdza się dla wszystkich. Ponieważ wiele osób ma mało realistyczne oczekiwania dotyczące zyskiwania mięśni wysunęli niewłaściwy wniosek, że nie można zyskiwać mięśni i jednocześnie tracić tłuszczu.

Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest to, że nadmiar kalorii w celu zyskania mięśni jest bardzo, bardzo mały w porównaniu z deficytem kalorii wymaganym, by pozbyć się tłuszczu.

ZYSKIWANIE MIEŚNI I JEDNOCZESNA UTRATA TŁUSZCZU…
A teraz spróbujmy do siebie dodać obydwie te rzeczy – utratę tłuszczu i zyskiwanie mięśni. Twoja pierwsza myśl jest prawdopodobnie taka, że nie można tego dokonać, ponieważ by zyskać mięśnie trzeba przyjmować dziennie 100 kalorii więcej, a by pozbyć się tłuszczu, trzeba spożywać o 400 kalorii dziennie mniej. Jak można jednocześnie jeść więcej i mniej? Sekret tkwi w tym, że nasze założenie, iż trzeba jeść więcej, by zyskać mięśnie jest błędne w przypadku większości osób dorosłych.
Przyjrzymy się temu, co organizm robi z kaloriami. Ogromna cześć energii – 25% trafia do mózgu, 50% pozostaje na utrzymanie nas przy życiu – oddychanie, pompowanie krwi, zachowywanie odpowiedniej temperatury ciała, zastępowanie martwych komórek, itd. Dopiero tutaj zaczyna robić się ciekawie. Około 20% tak naprawdę zużywamy na WYKONYWANIE czynności – chodzenie, podciąganie się, poruszanie, a zaledwie 5% poświęcane jest na dodawanie mięśni. Jednak nie skupiaj się na dokładnych liczbach, najważniejsze jest to, że ćwiczenie i budowanie mięśni zużywa jedynie niewielką część spożywanych przez nas kalorii.

CZYSTA ENERGIA… By utrzymać cię przy życiu, twoje ciało potrzebuje dwóch rzeczy – czystej energii, w formie węglowodanów lub tłuszczu oraz aminokwasów, by budować białka. Twój organizm ma zadziwiający system rezerwowy, by utrzymać cię przy życiu, gdy zabraknie jedzenia. Twój żołądek to zbiornik paliwa stosowany na co dzień. Tkanka tłuszczowa to zapasowy generator, który zostanie uruchomiony, gdy zabraknie jedzenia. Mięśnie to rezerwa w razie nagłych wypadków, twoje ciało nie skorzysta z nich dopóki nie będzie to NAPRAWDĘ konieczne. Energia może pochodzić z jednego z trzech systemów, ale aminokwasy mogą pochodzi jedynie z żołądka lub mięśni.