JAK UTRZYMAĆ WAGĘ PO DIECIE REDUKCYJNEJ?

6 kluczowych wskazówek...

niedziela, 28 Sierpień 2016

Właśnie zrzuciliście znaczną ilość masy ciała lub osiągneliście wypracowany cel fitness? Wreszcie czujecie się w najlepszej formie? Co zrobić, by cała ta praca nie poszła na marne? Teraz celem staje się zachowanie nowej sylwetki na zawsze... Czy możliwe jest utrzymanie takiej kondycji przez cały rok? Odpowiedź brzmi: Tak i Nie...

Tak – możesz utrzymać znaczną część swoich rezultatów, ale niestety Nie – da się utrzymać ekstremalnie niskiej zawartości tłuszczu w organizmie przez dłuższy czas. Można zachować większość wypracowanych mięśni, jeśli masz odpowiednie nastawienie i jesteś przygotowany…

Poniżej sześć pomocnych rad:

Zawsze pamiętaj o liczeniu kalorii; Pamiętaj – utrata masy ciała i skład ciała są wynikiem bilansu energetycznego, czyli stosunku tego ile kalorii przyjmujesz i ile spalasz. Jeśli nagle zaczniesz jeść dużo więcej i przestaniesz wykonywać tak wiele ćwiczeń jak do tej pory, na pewno z powrotem przytyjesz. Dostosuj zatem swój program treningów do diety.

Nie pozbywaj się wagi kuchennej; Tylko dlatego, że osiągnąłeś swój cel, nie oznacza to, że masz zaprzestać trzymania się planu diety i rozmiaru posiłków. Bądź świadomy wielkości swoich porcji i nadal korzystaj z miar, dzięki którym osiągnąłeś to, co masz teraz.

Skoncentruj się na swoim stylu życia; Osiągnięcie celu wymagało kilku poważnych zmian w twoim stylu życia, dlaczego chcesz nagle zmienić swoje nowe podejście do zdrowia i kondycji fizycznej? Nie rezygnuj ze zdrowych nawyków żywieniowych, wizyt na siłowni i nadal otaczaj się osobami, które podchodzą do życia w ten sam sposób co ty!!!

Nie zapominaj o białku; Jeśli chcesz zachować swoje ciężko zarobione mięśnie i posiadać szybki metabolizm, musisz utrzymać również spożycie białka. Tym samym zapewnisz swoim mięśniom ochronę, by nie zostały spalone na energię.

Dostosuj odpowiednio ilość tłuszczów i węglowodanów; Większość diet mających doprowadzić do ekstremalnie niskiej zawartości tłuszczu w organizmie zawiera równie niską ilość węglowodanów oraz umiarkowanie niską ilość tłuszczów. Taki rodzaj diety trudno jest utrzymać na dłuższą metę. Staraj się spożywać około 30-40% kalorii z węglowodanów i 20-30% z tłuszczów każdego dnia, wartości dokładne zależne są od tego jak twój organizm reaguje na tłuszcze i węglowodany oraz od tego jak dużo ćwiczeń masz zamiar wykonywać. Taki stosunek makroskładników pomoże utrzymać poziom energii i obniżyć zmęczenie.

Utrzymaj się w granicy 5kg; Bardzo trudno zachować ekstremalnie niski poziom tkanki tłuszczowej przez cały rok. Jednak stabilizacja wagi w zakresie do 5kg powyżej najniższej jaką osiągnąłeś sprawi, że nadal będziesz wyglądać świetnie i łatwo zredukujesz dietę, gdy znów będziesz chciał osiągnąć absolutne minimum.
Pamiętaj chwila nieuwagi i cały wysiłek pójdzie na marne…