JAK PRZYSPIESZYĆ REGENERACJĘ MIĘŚNI?

4 WSKAZÓWKI JAK POMÓC ODPOCZĄĆ CIAŁU....

czwartek, 3 Marzec 2016

          Jeśli większość swojego tygodnia treningowego spędzasz podnosząc ciężary, to świetnie. Lecz między treningami musisz odpoczywać, by dać mięśniom czas na regenerację, w przeciwnym razie nie osiągniesz maksymalnych rezultatów, na które tak ciężko pracujesz.

Regeneracja nie oznacza przesiadywania przed telewizorem i obżerania się chipsami. To, co robisz w dni wolne jest tak samo ważne jak to, co robisz na siłowni.

Popraw krążenie poprzez pracę stawów…
Pozostań zwinny i gibki, nawet w dni wolne wykonując powolne rotacje ramion, nadgarstków i kolan. Ruch stawów wspomaga przepływ płynów przez błony maziowe, odżywiając je, smarując i nawilżając, a jednocześnie wspierając wydalanie substancji zbędnych. Zginaj i rotuj stawy we wszystkich kierunkach, by uniknąć zaburzenia równowagi. Uwaga: Należy uważać, by nie nadwyrężać stawów przesadnym ich prostowaniem i utrzymywać ruch rotacyjny w jednym torze, by zapobiec nadmiernemu wychyleniu stawów.


Użyj wałka piankowego w celu zmniejszenia napięcia mięśni… Jeśli czujesz ból lub ucisk po treningu, możesz użyć długiego, średnio-miękkiego wałka piankowego do masażu mięśni. Masaż przy pomocy wałka rozbija tkanki bliznowate oraz rozluźnia powięzie, które bez odpowiedniego traktowania, mogą doprowadzić do bólu stawów. Spędzaj co najmniej 30-60 sek na masowaniu obolałych grup mięśniowych na wałku zaraz po przebudzeniu, przed snem i za każdym razem, gdy masz wolną chwilę w ciągu dnia – im więcej tym lepiej.