JAK DOBRZE ASEKUROWAĆ?

JAK DOBRZE ASEKUROWAĆ?

JAK DOBRZE ASEKUROWAĆ? 300 450 FitNow - treningi personalne

Asekuracja wyciskania sztangi na ławce;Gdy asekurujesz wyciskanie sztangi na ławce, zawsze ustaw się wystarczająco wysoko nad sztangą, żebyś mógł chwycić ją w każdej fazie podnoszenia. A jeśli już mówimy o chwytaniu sztangi – zawsze łap ją podwójnym nachwytem, by uniknąć odniesienia urazu. A jeśli stosujesz specjalną technikę jak wymuszone powtórzenia, nie będziesz musiał asekurować wielu powtórzeń. Gdy musisz dotknąć sztangi, oznacza to, że seria powinna zakończyć się właśnie na tym powtórzeniu. Pamiętaj, że wyciskanie na ławce nie powinno przemienić się w nieustanne wykonywanie przez ciebie martwego ciągu z klatki piersiowej partnera treningowego.

Asekuracja ćwiczeń z hantlami;Gdy asekurujesz ruchy z hantlami, zawsze rób to przy nadgarstku. Nie wpadnij w pułapkę wypychania łokci partnera treningowego, żeby mógł ukończyć wyciskanie na ławce płaskiej, ponieważ w ten sposób ciężar może łatwo skończyć na jego czole (co nie było dobre, gdy ostatnim razem sprawdzałem). Podobnie, gdy asekurujesz przysiad, zawsze stój za swoim partnerem i umieść ręce pod jego pachami, chwytając go za klatkę piersiową i pomagając mu wstać. Nie asekuruj przysiadu próbując chwycić sztangę (chyba, że macie dwie osoby asekurujące i każda stoi przy jednym z końców sztangi).

Kiedy nie asekurować?Są też pewne typy podnoszenia ciężarów (np. martwy ciąg, zarzut sztangą, rwanie i wyciskanie sztangi w pionie), które nie powinny być asekurowane. Ryzyko jest zbyt wysokie dla was. Istnieją pewne ustalone techniki, które pomagają w sposób właściwy i bezpieczny pominąć podnoszenie i każdy powinien się ich nauczyć zanim spróbuje wykonać takie ćwiczenie.
A teraz, możesz mnie asekurować, stary?