JAK DOBRAĆ ĆWICZENIA DO TRENINGU?

5 najlepszych ruchów...

sobota, 15 Kwiecień 2017

Wybór ćwiczeń, które potrzebujesz, by osiągnąć zamierzone rezultaty to nie jest łatwe zadanie. Samo pójście na siłownię to doskonały pierwszy krok, ale ćwiczenia na które się zdecydujesz, mogą zarówno uskrzydlić jak i zniweczyć twoje wysiłki...

Selekcja ćwiczeń wpływa między innymi;

  • na produktywność każdej minuty spędzonej na siłowni,
  • na hormonalną odpowiedź twojego organizmu,
  • na efektywność treningu,
  • na tempo przemiany materii,
  • na wynik anaboliczny,
  • ostatecznie na to jak szybko jesteś w stanie osiągnąć swoje cele.

Mówiąc prosto, jeśli jest jedna rzecz, której potrzebujesz, by twoje treningi działały to właściwy dobór ćwiczeń. Na szczęście dla ciebie jest tylko jedno ćwiczenie, którego powinieneś się na pewno wystrzegać. Dodatkowo przedstawiamy 5 ćwiczeń, które obowiązkowo powinny znaleźć się w twoim programie.

Zakazane ćwiczenie; Szczególnie odradzamy Przysiad na maszynie Smitha. To jak Voldemort w treningu siłowym. Nie rób go, nie mów o nim, nie myśl nawet. Dlaczego?
Największy problem tkwi w maszynie Smitha, która narzuca twojemu ciału konkretną ścieżkę ruchu, a ta z kolei może być dla ciała zupełnie niewłaściwa. Jeśli więc jesteś wyższy lub niższy niż człowiek idealny dopasowany do maszyny, możesz skończyć z kontuzją kolan, pleców lub bioder z powodu nadmiernego napięcia.
Jasne, że maszyna Smitha ma wielką zaletę w postaci mechanizmów zabezpieczających, lecz „bezpieczeństwo” to coś więcej niż pozbycie się zagrożenia przygniecenia przez ciężką sztangę. Możesz zrobić sobie jeszcze większą krzywdę, gdy sprzęt nie pasuje do twojego ciała lub twoja technika znacząco odbiega od poprawnej.
Przysiady ze sztangą są lepszym rozwiązaniem, ponieważ zakres ruchu pozwala na wykonywanie przysiadu dopasowanego do struktury organizmu. Jeśli jeszcze nie czujesz się zbyt komfortowo wykonując przysiady z wolnymi ciężarami, popracuj nad siłą nóg na suwnicy lub wykonuj przysiady z samą sztangą, by wypracować wzorzec ruchu. Następnie powoli dokładaj obciążenia – pamiętaj przede wszystkim o poprawnej technice!

Najlepsze ćwiczenia;
1. Wykroki… Pierwsze ćwiczenie na liście to wykroki. Są idealne do zaangażowania mięśni czworogłowych i dwugłowych ud oraz pośladków, a także świetnie aktywują mięśnie brzucha, by utrzymać równowagę. Istnieje wiele odmian, w tym wykroki w marszu, w miejscu, wykroki w tył, etc. Zmiana co jakiś czas odmiany wykroków zapobiegnie zastojom. Ich zaletą jest fakt, że mogą być wykonywane zarówno w domu jak i na siłowi, z obciążeniem lub bez.