DLACZEGO TYJEMY?

DLACZEGO TYJEMY?

DLACZEGO TYJEMY? 1550 650 FitNow - treningi personalne

Dlaczego? Wnioskiem nie jest fakt, że ćwiczenia nie mają żadnego wpływu na utratę wagi czy (co ważniejsze) na ogólny stan zdrowia – istnieje po prostu zbyt dużo dowodów wskazujących na korzyści z aktywności fizycznej. W zasadzie nie jesteśmy w stanie w 100% potwierdzić żadnego wniosku na podstawie tych badań, możemy jedynie spekulować o niektórych potencjalnych przyczynach dlaczego zwyżkowa tendencja wykonywania ćwiczeń fizycznych ma ograniczony wpływ na trend otyłości.

Jednym z pomysłów jest to, że wraz ze zwiększoną aktywnością fizyczną, ludzie zaczynają przyjmować również więcej kalorii. Najnowsze badania sugerują, że ćwiczenia nie zawsze prowadzą do utraty wagi, a niektórzy naukowcy twierdzą, że spowodowane jest to tendencją ludzi do jedzenia więcej, gdy ćwiczą. Inne badania wykazały, że jeśli chodzi o apetyt, to intensywność ćwiczeń jest kluczem: Choć umiarkowanie intensywne ćwiczenia wydają się ograniczać apetyt, ćwiczenia wysokiej intensywności motywują nas do jedzenia o wiele więcej. Szczególnie kobiety najczęściej mają większy apetyt po ćwiczeniach, prawdopodobnie z powodu biologicznego mechanizmu, który ma na celu utrzymanie poziomu tkanki tłuszczowej w organiźmie. Następną kwestią jest rodzaj jedzenia, które zjadamy – 30-60 minut aktywności fizycznej dziennie nie wystarczy, by pokonać dietę złożoną fast-foodów i żywności przetworzonej.

Tym, na co badanie może wskazywać jest kluczowa rola diety i żywienia w każdej rutynie fitnessowej. W zasadzie nowe badania sugerują, że ludzie, którzy uważają, że ćwiczenie jest najważniejszym czynnikiem w utracie wagi mają generalnie wyższe BMI niż ci, którzy uważają dietę za czynnik bardziej znaczący.

Podsumowanie… Pomimo tego, że jest wiele kontrowersji w tym temacie to jedyne, co możemy powiedzieć na pewno, to że wyniki tych badań nie są powodem, by skończyć z treningami. Aktywność fizyczna jest elementem zdrowego stylu życia z bardzo wielu powodów – wzmacnia zdrowie serca, obniża ciśnienie krwi, pomaga pokonać stres, może pomóc w przypadku występowania stanów lękowych i depresji – czynniki, które najbardziej wpływają na zwiększenie masy ciała. Ci, którzy chcą schudnąć, powinni pamiętać, że ćwiczenia same w sobie nie wystarczą, chyba, że połączy się je ze zdrowymi nawykami żywieniowymi.
Jeśli potrzebujesz specjalistycznej pomocy odwiedź nasze Centru Treningowe i Poradnię Dietetyczną Fitnow w Krakowie…. Zapraszamy…