DLACZEGO NIE MOGĘ ZRZUCIĆ WAGI?

Przepis na utratę wagi...

poniedziałek, 21 Listopad 2016

Kilka tygodni temu wreszcie rozpoczęłam program utraty wagi. Czuję się ogólnie silniejsza, lecz waga cały czas stoi w miejscu. Czy powinnam odpuścić jedną sesję treningu siłowego w tygodniu i dodać trochę więcej kardio?

Nie jesteś sama… Czy wiesz, że przeciętna kobieta, która wykonuje regularny trening siłowy 2-3 razy w tygodniu przez co najmniej 2 miesiące, przybiera średnio prawie 1kg mięśni, tracąc około 2kg tłuszczu? Nie rozwija oczywiście ogromnych mięśni. Zwłaszcza w przypadku, gdy zaczyna ćwiczyć po raz pierwszy, ale na pewno może spodziewać się pewnych przyrostów, przede wszystkim w początkowym okresie.
„Przyrostów? Jak to się ma do utraty tłuszczu?” – Przede wszystkim uznaj dodatkową masę mięśniową za swojego sprzymierzeńca, ponieważ mięśnie ważą więcej niż tłuszcz, a na dodatek pomagają go spalać. Nie tylko sam proces budowania mięśni, który wymaga mnóstwa energii, lecz sama tkanka mięśniowa to przecież najbardziej aktywna metabolicznie tkanka w naszym ciele.

Zdolność mięśni do spalania tłuszczu… Przybieranie na wadze, dla większości z nas nie jest głównym celem, lecz nie uciekaj od razu na orbitrek. W miarę jak zwiększa się twoja beztłuszczowa masa mięśniowa, zwiększa się również twój metabolizm spoczynkowy. Wiesz co to znaczy, prawda? Oprócz szczupłej, wyrzeźbionej sylwetki, każdy dodatkowy kilogram mięśni sprawia, że spalasz dodatkowe 70-100 kalorii. To może się wydawać mało, lecz z czasem, gdy mięśni przybędzie, sama zobaczysz jak wpłynie to na spalanie tkanki tłuszczowej.
Całkowicie rozumiem jak kuszący może wydawać się teraz powrót na bieżnię, lecz dobrze się zastanów. Bieżnia, czy orbitrek to dla wielu ludzi najprostszy przepis, by stać się szczupłym. Choć to prawda, że trening kardio oferuje wiele korzyści dla zdrowia, nie wierzę, by mógł on zastąpić trening siłowy, szczególnie jeśli chodzi o kwestię utraty wagi.