ATUT SYLWETKI – TUŁÓW…

Najefektywniejsze strategie...

niedziela, 14 Sierpień 2016

Dla wielu osób trenujących regularnie, a szczególnie kobiet, posiadanie szczupłego, wyrzeźbionego tułowia jest wyznacznikiem zgrabnej, wysportowanej sylwetki. Taki atut ciała jest związany nie tylko z seksapilem, lecz również ze zdrowiem. Im mniej tłuszczu nosisz wokół swoich narządów wewnętrznych, tym mniejsze masz prawdopodobieństwo zachorowania na większość chorób cywilizacyjnych jak np. cukrzyca typu 2, choroba wieńcowa czy udar mózgu...

Dieta i tkanka tłuszczowa… Są szanse, że jeśli ćwiczysz regularnie, posiadasz już całkiem niezłe mięśnie brzucha. Problem tkwi jednak w tym, że schowane są one pod warstwą tkanki tłuszczowej. By pokazać swoje ciężko wypracowane mięśnie, musisz obniżyć poziom tkanki tłuszczowej. Niestety ścisła dieta jest tutaj koniecznością. Dobór diety to sprawa bardzo osobista i zależna od twoich preferencji smakowych, czasowych i finansowych. Jednak tak długo jak zachowujesz deficyt kaloryczny i jesteś w stanie trzymać się diety tydzień po tygodniu i miesiąc po miesiącu, powinieneś być w stanie odsłonić swoje mięśnie brzucha. Im więcej tłuszczu masz w swoim ciele, tym dłużej zajmie ci ujawnienie swojego sześciopaku, lecz jeśli wytrwasz do końca – zwycięstwo będzie gwarantowane.

Jeśli nie chcesz stosować konkretnej diety, ale marzysz o szczupłej sylwetce, spróbuj zastosować 10 porad, by w prosty sposób kontrolować wagę;

  1. Jedz 6 małych posiłków dziennie.
  2. Zawsze jedz śniadanie.
  3. Każdy posiłek powinien zawierać chude białko.
  4. Jedz jak najwięcej warzyw.
  5. Dodawaj niewielką ilość węglowodanów złożonych do posiłków przed i po treningach.
  6. Pij głównie wodę, herbaty ziołowe i niesłodzoną zieloną herbatę.
  7. Unikaj napojów kalorycznych, przede wszystkim słodkich napojów gazowanych.
  8. Wyrzuć z diety węglowodany przetworzone – biały chleb, ryż, makaron, cukier, słodycze i fast foody.
  9. Nie mieszaj pokarmów o dużej zawartości tłuszczu z pokarmami o wysokim indeksie glikemicznym.
  10. Błonnik to twój przyjaciel – jedz pieczywo tylko pełnoziarniste.