7 NIEWIDZIALNYCH KORZYŚCI PŁYNĄCYCH Z ĆWICZENIA…

Odmładzająca rola neurotropowego czynnika pochodzenia mózgowego...

czwartek, 15 Listopad 2018

4. Zmniejsza objawy PMS Kobiety, które ćwiczą, twierdzą, że ćwiczenia łagodzą u nich objawy związane z PMS takie jak uczucie poddenerwowania lub zatrzymywanie wody w organizmie. Tak naprawdę, ćwiczenia były w tej kwestii pomocne u ponad 80 procent kobiet, które stosowały jakąś formę aktywności fizycznej.

5. Poprawiają zdrowie seksualne Ćwiczenia to ważny czynnik, który wspiera twoje życie seksualne, głównie dlatego że znacząco obniżają ryzyko wystąpienia zaburzeń erekcji u mężczyzn (a ci najbardziej aktywni czerpią korzyści z lepszych erekcji).
Działa to w ten sposób, ponieważ ćwiczenia pomagają poszerzać arterie, zwiększając przepływ krwi w organizmie. Dodatkowo, ćwiczenia pomagają radzić sobie ze stresem, zwiększają wytrzymałość i poprawiają wygląd twojego ciała – wszystko to prowadzi do większego pociągu seksualnego.

6. Wzmocnij swój mózg
Przepływ krwi zwiększony w wyniku ćwiczeń jest również korzystny dla twojego mózgu, pozwalając mu na lepsze funkcjonowanie niemalże natychmiastowo. Dzięki temu czujesz się bardziej skupiony po treningu.
Dodatkowo, regularne ćwiczenie wspiera rozrost nowych komórek mózgowych. Te nowe komórki, znajdujące się w hipokampusie, poprawiają twoją pamięć i zdolność uczenia się. Gdy trenujesz regularnie, twój mózg przyzwyczaja się do częstego zwiększonego dopływu krwi, włączając i wyłączając pewne geny. Wiele z tych zmian usprawnia funkcjonowanie mózgu i chroni go przed chorobami Alzheimera, Parkinsona, a nawet przed udarami i zapobiega degradacjom powiązanym z wiekiem.
Ćwiczenia zachęcają również twój mózg do pracowania z optymalną wydajnością, powodując namnażanie się komórek nerwowych, wzmacniając połączenia między nimi i chroniąc je przed uszkodzeniami.
Istnieje kilka mechanizmów, które biorą tutaj udział, ale odmładzająca rola neurotropowego czynnika pochodzenia mózgowego (BDNF) jest jednym z nich. BDNF aktywuje komórki macierzyste w mózgu, by przekształcić je w nowe neurony. Wpływa również na szereg innych substancji chemicznej, które wspierają zdrowie neurologiczne.

7. Poprawiają obraz ciała Ćwiczenia pomagają stonować twoje ciało oraz je wyszczuplić, ale ta zaleta wypada blado przy tym, w jaki sposób ćwiczenia wpływają na obraz ciała. Przede wszystkim ćwiczenia poprawiają sposób, w jaku ludzie myślą o swoich ciałach.