25 SPOSOBÓW NA REDUKCJE WAGI…

Popraw zdrowie...

wtorek, 21 Maj 2019


4. Stosuj się do zasady Hara Hachi Bu…  Mieszkańcy Okinawy przestrzegają zasady, którą nazywają Hara Hachi Bu, która jest uważana za jeden z sekretów długowieczności tamtejszej ludności.
Ale Hara Hachi Bu jest dobre nie tylko by żyć długo, ale również by zrzucić trochę ciałka. W najprostszym tłumaczeniu zasada ta brzmi „jedz, aż będziesz najedzony w 80%” i jest niewiele wskazówek które są skuteczniejsze od niej.
Aby do Twojego mózgu dotarła wiadomość, że jesteś w pełni najedzony, mija około 20 minut od momentu najedzenia. Dlatego właśnie, gdy poczujesz nieśmiało przebijający się promyk uczucia bliskiego najedzeniu, to dobry moment, by skończyć posiłek. Kiedy czujesz, że najadłeś się w 80%, to tak naprawdę znaczy, że jesteś już w pełni najedzony, lecz dotrze to do Ciebie za jakieś 20 minut. Jest to doskonała strategia aby zmniejszyć całkowite zużycie kalorii i schudnąć szybko.

5. Wykonuj 30 minut aktywnego treningu cardio każdego dnia… Trening cardio pomoże Ci spalić dodatkowe kalorie i tłuszcz. Choć intensywne cardio powinieneś wykonywać w przypadku każdego treningu, to warto dodać trochę ćwiczeń tego typu lecz o mniejszej intensywności w codziennym planie dnia. Pomoże to spalić jeszcze więcej tkanki tłuszczowej.
Najlepiej wykonywać codziennie minimum 30-sto minutowy trening cardio. To poprawi Twoją kondycję i pomoże w spaleniu kalorii. Możesz wybierać dowolne ćwiczenia, dopóki robisz to regularnie.

6. Nie daj się nabrać na bezużyteczne sprzęty fitness pochodzące z reklamy…Pragnienie posiadania płaskiego brzucha może być przytłaczające. Dokładnie na to liczą producenci przeróżnych maszyn, elektrod,  i pasów do ćwiczeń brzucha.
Musisz oprzeć się pokusie wydawania pieniędzy na produkty tego typu. Większość z nich jest bezużyteczna lub nie zapewnia żadnej konkretnej korzyści. Możesz wykonywać znacznie skuteczniejsze ćwiczenia brzucha w domu, bez straty czasu i pieniędzy.


7. Nie skupiaj się na utracie wagi… Możesz stracić tłuszcz z brzucha bez utraty wagi. Przy wykonywaniu ćwiczeń siłowych, zwiększasz masę mięśniową, która zasadniczo waży więcej niż tkanka tłuszczowa. To oznacza, że możesz stać się szczuplejszy przy jedynie minimalnym spadku wagi.
Dlatego lepiej czasem w ogóle nie używać wagi. Taśma z podziałką w centymetrach jest znacznie lepszym wyznacznikiem. Przecież to właśnie jest to co chcesz, prawda? Stracić zbędne centymetry, być silniejszym i szczuplejszym, a nie tylko lżejszym.

8. Zmniejsz wielkość porcji… Jednym z powodów przez które ludzie popadają w nadwagę jest to, że porcje, które zjadamy są coraz większe. W rozmiarze XXL możesz kupić prawie wszystko co da się zjeść; zestawy, kanapki, itp. Nawet nasze talerze stały się większe. Jesteśmy cały czas zachęcani do jedzenia większych ilości, dzięku temu przemysł spożywczy zarabia.
Lecz jeśli chcesz mieć szczupłe ciało, musisz się wyrwać z tego wiru. Jedz mniejsze porcje, używaj mniejszych talerzy, eksperymentuj z wielkościami porcji. Zobacz ile naprawdę potrzebujesz zjeść. To powinien dobry początek.

9. Deser dwa razy w tygodniu to za dużo… Każdy uwielbia desery, po to zostały stworzone. Cieszą podniebienie, lecz wszystko co przyjemne, w tym i desery, łączy jedna wspólna cecha; co za dużo, to nie zdrowo. Niestety, deser codziennie to pewna droga do zyskania gustownej tkanki tłuszczowej, a przecież nie o to chodzi. Należy ograniczyć się do jednego deseru w tygodniu, ewentualnie dwóch, ale absolutnie nie więcej! Wtedy będziesz mógł cieszyć się przyjemnością jaką jest deser sam w sobie, a jednocześnie nie dodasz do swojej diety zbyt dużej ilości kalorii.