10 NAJLEPSZYCH SPOSOBÓW NA POZBYCIE SIĘ TŁUSZCZU Z BRZUCHA

10 NAJLEPSZYCH SPOSOBÓW NA POZBYCIE SIĘ TŁUSZCZU Z BRZUCHA

10 NAJLEPSZYCH SPOSOBÓW NA POZBYCIE SIĘ TŁUSZCZU Z BRZUCHA 300 450 admin

Wybieraj mniej przetworzoną żywność

Każda żywność jest przetworzona. Zwykłe przekrojenie marchewki albo ugotowanie kawałka brokułu na parze oznacza, że jedzenie zostało przetworzone. Gotowanie, puszkowanie, zamrażanie, krojenie w plasterki i krojenie w kostki to popularne metody przetwarzania żywność. Mimo, że przetwarzanie samo w sobie nie jest złe i w niektórych przypadkach pomaga zachować wartości odżywcze, a nawet je poprawić, im mniej przetworzone jedzenie, tym lepsze dla twojej talii.

W nowych badaniach sprawdzających poposiłkową reakcję termogeniczną (kalorie spalane podczas trawienia) po spożyciu pełnowartościowego oraz przetworzonego jedzenia, naukowcy zmierzyli subiektywne odczucie sytości oraz ilość kalorii spalanych przez 5-6 godzin po tym, jak 17 mężczyzn i kobiet spożyło dwa posiłki zawierające jednakową ilość kalorii – jeden składał się z „pełnowartościowego” jedzenia, a drugi z przetworzonego. Jako pełnowartościowy posiłek podano ser cheddar na chlebie pełnoziarnistym, a na posiłek z przetworzonej żywności wybrano przetworzony ser na białym pieczywie. Obydwa posiłki zawierały taką samą ilość kalorii, białek, węglowodanów i tłuszczu. Każda osoba poddana badaniu jednego dnia spożyła posiłek składający się z pełnowartościowego jedzenia, a innego posiłek z jedzenia przetworzonego. Mimo, że w kwestii sytości nie odczuwali różnicy, znacząco więcej kalorii spalali po posiłku pełnowartościowym ((137 ± 14,1 kalorii) w porównaniu z posiłkiem przetworzonym (73,1 ± 10,2)). Badania pokazują, że ciała zużywają więcej energii w formie kalorii na trawienie mniej przetworzonej żywności, w porównaniu z żywnością wysoce -przetworzoną.

Jakie Białka

Białka są niezbędne dla budowania i zachowania tkanki mięśniowej. Jednak na tym nie kończy się ich moc. Podwójnie atakują tłuszcz w ciele, ponieważ zwiększają uczycie sytości po posiłku oraz zwiększają ilość kalorii spalanych podczas posiłku. Lecz nie każde białko stworzone jest w taki sam sposób.

W badaniach porównujących działanie posiłków składających się z różnych białek – kazeiny, soi i serwatki, naukowcy odkryli, że serwatka zwiększała ilość kalorii spalanych po posiłku (termogeneza spowodowana dietą) do większego stopnia niż kazeina i soja, a wszystkie trzy spowalniały wzrost poziomu cukru we krwi, kazeina i soja robiły to jednak przy małym, jeśli w ogóle jakimkolwiek, wydzielaniu insuliny. Insulina jest hormonem lipogenicznym, który wspiera odkładanie się tłuszczu w tkankach tłuszczowych i wstrzymującym rozpad tłuszczu. Jak to możliwe? Kazeina jest białkiem wolno- trawionym, a soja to białko średnio- trawione, dlatego obydwa spowalniają opróżnianie się żołądka, co osłabia wzrost poziomu cukru we krwi po spożyciu posiłku.