WIOSŁO NA TRX…

Szczupłe i kształtne ciało...

sobota, 25 Marzec 2017

Kształtowanie brzucha i nóg jest ważne, ale to nie wszystko jeśli chcesz dobrze wyglądać. Jak często myślisz o górnej części swojego ciała? Prawdopodobnie rzadko... Trening pleców to raczej domena mężczyzn, pamiętaj jednak, że nie jesteś w stanie wypracować silnego i szczupłego tułowia bez mocnych pleców. Dzisiaj trening na zewnątrz z wiosłem na TRX...

Wiosło na TRX doskonale pobudza pracę wszystkich mięśni środkowej części pleców, jak również barków i rąk. Dlaczego więc nie zainwestować trochę czasu i pracy w ćwiczenie, które aktywuje je wszystkie za jednym zamachem?
Wykonanie; Wykonując wiosło na TRX musisz trzymać ciało napięte i proste. To trochę jak przeciwne pompki.

  1. Chwyć uchwyty w ręce. Przechyl się w tył z nogami wyciągniętymi przed siebie i utrzymuj ciało w prostej linii. Tylko pięty powinny dotykać podłogi.
  2. Wyprostuj łokcie, by zwisać na TRX. Trzymaj nogi i biodra proste.
  3. Ugnij łokcie i podciągnij klatkę piersiową w stronę uchwytów. Podciągnij się tak wysoko jak możesz i utrzymaj górną pozycję na sekundę lub dwie.
  4. Powoli opuść się z powrotem, do pełnego wyprostu ramion. Bez odpoczynku w dolnej pozycji przejdź od razu do kolejnego powtórzenia.

Jeśli masz problemy z podciągnięciem się, możesz zmniejszyć intensywność ćwiczenia dopóki nie staniesz się silniejsza przez podniesienie wysokości uchwytów. Im niżej będą uchwyty, tym cięższe będzie ćwiczenie. Innym sposobem będzie ugięcie kolan lub wykonywanie wiosła z pozycji siedzącej.
Pamiętaj, by starać się podciągać przede wszystkim angażując plecy, a dopiero w drugiej kolejności ręce. Mimo, że ręce na pewno są już zaangażowane, to pracują jedynie jako mięśnie wspomagające.
Wiosło z TRX wygląda na łatwe, lecz jest tak naprawdę trudnym ćwiczeniem górnych części pleców i barków. Choć mogą nie być proste w wykonaniu, będą niesamowicie efektywne w ujędrnianiu i rzeźbieniu środkowej części pleców, barków i rąk, w stosunkowo krótkim czasie.