TRENING Z OBCIĄŻENIEM DLA KOBIET

Pytania i odpowiedzi

piątek, 9 Grudzień 2016



Kobiety, zmartwione i przerażone treningiem z obciążeniem, często zadają mi pytania dotyczące siłowni. Nie są pewne, w jaki sposób wykonywać trening i czy w ogóle powinny go wykonywać, ani jakie będzie on miał skutki. Z tego powodu, chciałbym z góry udzielić odpowiedzi na pytania, który słyszę najczęściej, by rozwiać wszystkie wątpliwości pomiędzy osobami, które dopiero zaczynają swoją przygodę z siłownią.

 

PYTANIE      Czy trening z obciążeniem sprawi, że będę duża i napakowana?

ODPOWIEDŹNie, jeśli tego nie chcesz. Trening z obciążeniem może być wykonywany na różne sposoby. Różne wyniki mogą być osiągnięte przy podnoszeniu innych obciążeń i wykonywaniu różnej ilości powtórzeń. Odpowiednio wykonany, trening z obciążeniem może sprawić, że sylwetka stanie się stonowana i solidna, a właśnie taki efekt wiele kobiet chciałoby uzyskać.

PYTANIE
      Czy trening z obciążeniem pomoże w utracie wagi?

ODPOWIEDŹTak! A co najważniejsze, pomoże również pozbyć się tkanki tłuszczowej. Trening z obciążeniem jest kluczową częścią zdrowej utraty wagi. Magiczne połączenie treningów z obciążeniem, ćwiczeń cardio, odpowiedniej diety i suplementacji sprawia, że możemy zyskać zdrowe, szczupłe i jędrne ciało. Jeśli brakuje któregokolwiek z tych elementów, postęp będzie znacznie spowolniony. Jeśli usuniesz trening z obciążeniem z tego równania, skutkiem może być utrata mięśni zamiast tłuszczu!

PYTANIE
Skąd mam wiedzieć czy wykonuję ćwiczenie poprawnie?

ODPOWIEDŹIstnieje wiele źródeł, które można wykorzystać, by nauczyć się przybierania odpowiedniej postawy podczas treningu z obciążeniem. Sprawdź różne siłownie i dowiedz się, co proponują jeśli chodzi o trening indywidualny. Niektóre z nich oferują taki trening podczas sesji treningowych. Pozostałe zwykle mają certyfikowanych trenerów personalnych, którzy odpowiedzą na twoje pytania i sprawdzą twoją postawę.
Niezależnie od tego gdzie udasz się po wskazówki na temat postawy i bezpieczeństwa podczas wykonywania programu ćwiczeń, proszę, upewnij się, że osoby, które udzielają ci informacji są dobrze wykształcone, doświadczone i mają do tego uprawnienia.

NA TERENIE KRAKOWA ZAPRASZAMY DO NASZEGO CENTRUM TRENINGOWEGO
http://fitnow.pl/studio-zablocie/pl/
Lub możesz skożystać z darmowych programów – online –  ZNAJDŹ INDYWIDUALNY PLAN TRENINGOWY

PYTANIE      Skąd mam wiedzieć jakiego obciążenia użyć?

ODPOWIEDŹIstnieje wiele czynników, które należy rozważyć zanim ustalimy odpowiednią ilość obciążenia do podnoszenia. Ważne jest, aby przed rozpoczęciem jakiegokolwiek nowego programu treningowego, skonsultować się z lekarzem. Gdy już uzyskamy zgodę, trzeba postępować według kilku podstawowych wskazówek. By osiągnąć jędrne i kształtne ciało, należy podnosić lżejsze ciężary i wykonywać więcej powtórzeń.
Ciężar, który będziesz w stanie podnieść maksymalnie 15 razy jest dobry na początek. Jeśli chcesz zwiększyć rozmiar mięśni, musisz podnosić większe obciążenia i wykonywać mniej powtórzeń. Ciężar, który możesz podnieść od 8 do 12 razy powinien być odpowiedni. Jednak obciążenia będą się różnić pomiędzy poszczególnymi osobami.

PYTANIE      Czy istnieją jakieś ćwiczenia, których powinnam unikać ponieważ jestem kobietą?

ODPOWIEDŹNie! Nie istnieją ćwiczenia, których powinnyśmy unikać tylko ze względu na płeć. Jednak najważniejsze dla każdej płci jest bezpieczeństwo! Schorzenia, choroby dziedziczne, osobiste zdolności powinny być brane pod uwagę, gdy wybieramy ćwiczenia.
Złotą zasadą jest to, że jeśli wykonujesz ćwiczenie i zaczynasz odczuwać ból, niezwiązany z ćwiczeniem, natychmiast przestań! Ćwiczenie mimo bólu może skutkować poważnymi kontuzjami!

Mam nadzieję, że pomogłem niektórym z was i będziecie miały lepsze odczucia na temat rozpoczęcia treningu z obciążeniem! Z odpowiednim programem, możesz osiągnąć zmiany w sylwetce, które wcześniej wydawały ci się niemożliwe! Wszystkiego dobrego!