TRENING NÓG DLA KOBIET: MIĘŚNIE DWUGŁOWE

Skup się na perfekcyjnej formie i stałym napięciu...

poniedziałek, 26 Grudzień 2016

Chyba każda kobieta kocha trening nóg. Dziś przedstawiam wam jeden z nich skupiający się na mięśniach dwugłowych ud. Bardzo korzystne jest rozdzielenie treningu nóg na poszczególne dni. Raz skupisz się na mięśniach czworogłowych, kiedy indziej priorytetem będą mięśnie dwugłowe ud. Celem jest bowiem maksymalizacja siły i wytrzymałości.

Gdy zaczęłam trenować z powyższym systemem, wypracowałam znaczącą siłę i równowagę mięśni nóg. Teraz, gdy próbuję trenować obie grupy mięśniowe w jednym dniu, czuję, że nie wykorzystuję treningu tak, jak powinnam i za dużo pracy wykonywanej jest przez drugorzędne mięśnie.
Kluczem do budowy mięśni dwugłowych ud jest utrzymanie napiętych pośladków i mięśni dwugłowych w każdym ćwiczeniu. Prawidłowa forma to konieczność, więc jeśli zauważysz, że czujesz napięcie bardziej w plecach niż w nogach, popraw postawę i pilnuj się, bo technika to podstawa.

Rumuński martwy ciąg…

(na filmie pokazane- Martwy ciąg vs. Rumuński Martwy Ciąg)

5 serii po 20 powtórzeń (60 sek przerwy pomiędzy seriami)

  • Stań prosto ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder.
  • Sztangę trzymaj w rękach przed swoimi udami.
  • Zachowując plecy prosto opuść sztangę w dół wzdłuż nóg minimalnie uginając kolana, skupiając się na zgięciu bioder.
  • Opuszczaj ciężar do momentu, gdy poczujesz maksymalne rozciągnięcie mięśni dwugłowych ud.
  • Spinając mięśnie dwugłowe i pośladki wyprostuj biodra wypychając je do przodu.

Dzień dobry – stopy sumo…


5 serii po 20 powtórzeń (60 sek przerwy pomiędzy seriami)

  • Stań w szerokim rozkroku ze sztangą na barkach.
  • Powoli, lekko uginając kolana pochyl się do przodu uginając biodra do momentu, gdy korpus będzie znajdował się w pozycji równoległej do podłogi.
  • Utrzymuj plecy proste i klatkę wypchniętą do przodu.
  • Unieś korpus do góry prostując biodra i spinając pośladki.
  • Cały czas skupiaj się na zaangażowaniu mięśni dwugłowych w wykonywanym ruchu.