TRENING KONDYCYJNY – SPRINT…

TRENING KONDYCYJNY – SPRINT…

TRENING KONDYCYJNY – SPRINT… 300 470 FitNow - treningi personalne

Gdy rozmawiam z klientami lub z przyjaciółmi, używam terminu „trening kondycyjny” zamiast kardio. W końcu poprawiasz kondycję swojego ciała, by wyglądać świetnie, czuć się świetnie i spalać więcej kalorii w ciągu krótkich, intensywnych sesji. Zatem jaki rodzaj treningu kondycyjnego jest najlepszy?

Moja odpowiedź jest prosta. Sprint… Jeśli trenujesz z ciężarami 2-3 razy w tygodniu, dodanie dwóch dni intensywnego treningu sprintów sprawi, że twoje rezultaty nabiorą szalonego tempa! Gdy mówię o sprincie, mam na myśli maksymalny wysiłek. Chodzi oczywiście o maksymalny wysiłek dla ciebie. Może na początku nie będziesz biegać jak Usain Bolt, ale z czasem twoja forma się poprawi.
Kluczem jest, by wymagać od siebie coraz więcej w każdej serii. To nie tradycyjne kardio, gdzie musisz utrzymać pewną prędkość przez kilka minut. Będziesz wykonywał sprint przez 15-30 sekund więc daj z siebie wszystko, a następnie odpoczywaj.
Oto kilka powodów, dla których sprint jest niesamowitym dodatkiem do codziennego treningu i będzie doskonały dla ćwiczących na każdym poziomie zaawansowania.

1. Spalisz tłuszcz;Wiele badań wspiera teorię, że sprinty są zdecydowanie skuteczniejsze jeśli chodzi o spalanie tłuszczu w krótkim czasie niż kardio w stałym tempie. Uczestnicy badania przez 20 tygodni wykonywali trening aerobowy w stałym tempie lub przez 15 tygodni trening interwałowy (15 sprintów po 30 sekund). Grupa interwałowa straciła nawet 9 razy więcej tłuszczu niż grupa aerobowa!
W 2010 roku badania wykazały, że już 6 sesji sprintu, każda po 6 trzydziesto-sekundowych sprintów, z 4 minutami przerwy, wykonywane w ciągu 2 tygodniu prowadzi do zmniejszenia obwodu talii o 3 cm i znacznie większego wykorzystywania tłuszczu jako paliwa dla organizmu.

2. Zbudujesz mięśnie; Dla wielu kobiet, to stwierdzenie jest straszne i boją się tego, lecz jestem pewna, że w twoim przypadku jest inaczej. Zdajesz sobie sprawę, że posiadanie mięśni jest niesamowite i kobiece, a w dodatku przyczynia się do zwiększenia tempa metabolizmu podstawowego (więcej spalonych kalorii poza treningiem), wspiera zdrowe kości i zmniejsza ryzyko kontuzji. Sprinty zwiększają także produkcję hormonu wzrostu, który przyczynia się do spalania tłuszczu i budowania masy mięśniowej.