TRENING KONDYCYJNY – SPRINT…

5 zalet maksymalnego wysiłku...

wtorek, 2 Luty 2016

Pytanie, które najczęściej słyszę od moich klientek rozpoczynających przygodę / program kardio brzmi: „Jakie kardio powinnam wykonywać”? Osobiście nie znoszę słowa „kardio”. Dla wielu osób, oznacza ono powtarzające się sesje po 60 minut na bieżni lub orbitreku, które nie dają żadnych spektakularnych rezultatów. Często doprowadza to wiele kobiet do frustracji i przekonania, że naprawdę nigdy nie uzyskają kształtów, o których marzą. Wcale się im nie dziwię...

Gdy rozmawiam z klientami lub z przyjaciółmi, używam terminu „trening kondycyjny” zamiast kardio. W końcu poprawiasz kondycję swojego ciała, by wyglądać świetnie, czuć się świetnie i spalać więcej kalorii w ciągu krótkich, intensywnych sesji. Zatem jaki rodzaj treningu kondycyjnego jest najlepszy?

Moja odpowiedź jest prosta. Sprint… Jeśli trenujesz z ciężarami 2-3 razy w tygodniu, dodanie dwóch dni intensywnego treningu sprintów sprawi, że twoje rezultaty nabiorą szalonego tempa! Gdy mówię o sprincie, mam na myśli maksymalny wysiłek. Chodzi oczywiście o maksymalny wysiłek dla ciebie. Może na początku nie będziesz biegać jak Usain Bolt, ale z czasem twoja forma się poprawi.
Kluczem jest, by wymagać od siebie coraz więcej w każdej serii. To nie tradycyjne kardio, gdzie musisz utrzymać pewną prędkość przez kilka minut. Będziesz wykonywał sprint przez 15-30 sekund więc daj z siebie wszystko, a następnie odpoczywaj.
Oto kilka powodów, dla których sprint jest niesamowitym dodatkiem do codziennego treningu i będzie doskonały dla ćwiczących na każdym poziomie zaawansowania.

1. Spalisz tłuszcz;Wiele badań wspiera teorię, że sprinty są zdecydowanie skuteczniejsze jeśli chodzi o spalanie tłuszczu w krótkim czasie niż kardio w stałym tempie. Uczestnicy badania przez 20 tygodni wykonywali trening aerobowy w stałym tempie lub przez 15 tygodni trening interwałowy (15 sprintów po 30 sekund). Grupa interwałowa straciła nawet 9 razy więcej tłuszczu niż grupa aerobowa!
W 2010 roku badania wykazały, że już 6 sesji sprintu, każda po 6 trzydziesto-sekundowych sprintów, z 4 minutami przerwy, wykonywane w ciągu 2 tygodniu prowadzi do zmniejszenia obwodu talii o 3 cm i znacznie większego wykorzystywania tłuszczu jako paliwa dla organizmu.

2. Zbudujesz mięśnie; Dla wielu kobiet, to stwierdzenie jest straszne i boją się tego, lecz jestem pewna, że w twoim przypadku jest inaczej. Zdajesz sobie sprawę, że posiadanie mięśni jest niesamowite i kobiece, a w dodatku przyczynia się do zwiększenia tempa metabolizmu podstawowego (więcej spalonych kalorii poza treningiem), wspiera zdrowe kości i zmniejsza ryzyko kontuzji. Sprinty zwiększają także produkcję hormonu wzrostu, który przyczynia się do spalania tłuszczu i budowania masy mięśniowej.