SKOKI NA SKRZYNIĘ…

Rewelacyjny trening nóg i pośladków...

piątek, 16 Wrzesień 2016

4. Po serii wykonanej na rozgrzewkę, zacznij wskakiwać na skrzynię, używając całej swojej siły, by przenieść moc od pięt aż po biodra i dołącz ruch rąk w przód, by dodać sobie rozpędu podczas wyskoku. Wyląduj na skrzyni obydwiema stopami jednocześnie i zakończ ruch w pozycji do przysiadu. Zejdź na dół po każdym skoku i powtórz. Wykonaj 3 serie, składające się z 10-15 powtórzeń. To ćwiczenie może być częścią superserii w połączeniu z rutyną na dolne części ciała, dzięki czemu podkręcisz trening i nadasz mu nieco ciekawszy tok.

Wskazówka: Gdy wykonujesz skoki na skrzynię, zacznij od mniejszej wysokości, a następnie zwiększaj ją, gdy poprzednia będzie zbyt łatwa. Dzięki temu będziesz mogła dodawać postęp do treningów. Pozwoli ci to przezwyciężyć strach, który może cię opanowywać podczas skakania.

Odmiany skoków na skrzynię, które możesz stosować, gdy już będziesz w tym dobra!
Boczne wskoki na skrzynię;
Stań bokiem do skrzyni, ze stopami rozstawionymi nieco szerzej niż na szerokość bioder. Obniż ciało do pozycji półprzysiadu i wskocz na skrzynię. Nie przyjmuj pozycji przysiadu zanim wyskoczysz – maksymalnie skróć czas pomiędzy obniżaniem się, a wyskokiem. Stopy powinny miękko lądować na skrzyni. Zejdź do pozycji półprzysiadu i powtórz.

Skoki z odepchnięciem od skrzyni;
Stań bokiem do skrzyni i połóż na niej lewą stopę. Odepchnij się lewą nogą od skrzyni i wyskocz pionowo tak wysoko, jak możesz. Wykonaj wymach rękami w przód i w górę, by osiągnąć maksymalną wysokość. Wyląduj prawą stopą na skrzyni, a lewą na ziemi po drugiej stronie skrzyni. Powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

Przeskakiwanie przez skrzynię bokiem;
Stań obok obiektu, który masz zamiar przeskoczyć. Przeskakując unieś kolana w górę i podskocz pionowo, ale również nieco w bok ponad barierą. Wyląduj na stopach i od razu wyskocz w przeciwnym kierunku, z powrotem nad barierą. Staraj się nie zatrzymywać pomiędzy skokami, ani nie obniżać się do przysiadu. Dla osób mniej zaawansowanych rekomendujemy wsparcie jednej lub obydwu rąk na skrzyni.

Głębokie skoki w przód;
Zacznij stojąc na skrzyni, z palcami stóp blisko krawędzi – stopy powinny być rozstawione na szerokość barków. Zejdź na dół (nie zeskakuj) i wyląduj na obydwóch stopach. Od razu wyskocz jak najwyżej i skieruj obydwie ręce ku niebu. Twój skok powinien być pionowy, bez żadnego poziomego ruchu. Kontakt z ziemią powinien być krótki. Ląduj miękko.
Uwaga: Zacznij z niższą skrzynią. Możesz stopniowo zwiększać intensywność, zmieniając wysokość skrzyni.