PRZEWODNIK TRENINGOWY DLA POCZĄTKUJĄCYCH…

5 błędów treningowych najczęściej popełnianych przez kobiety...

piątek, 20 Styczeń 2017

Pięć poniżej przedstawionych wpadek sprawia, że kobiety mają duże trudności z osiągnięciem swoich celów treningowych. Nie tylko brak wiedzy komplikuje brak progresu w założonych zmianach, lecz często nieznajomość własnego ciała i skupianie się na detalach. Poniżej przedstawiamy najczęstsze błędy i sposoby ich unikania.

To oklepane stwierdzenie "Wiedza jest siłą…" – Nie zaczynaj programu dopóki nie zbierzesz odpowiedniej ilości informacji. Proces poszukiwania optymalnego stanu zdrowia to droga przez całe życie, ważne jest, by rozumieć podstawy odżywiania i trenowania od samego początku. Błędy fitness przedstawione w artykule są popularne wśród kobiet, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z treningiem. Trzymaj się od nich z daleka, a będziesz mądrzejsza, szczęśliwsza i odniesiesz sukces.

Błąd 1 – Zbytnie poleganie na kardio…Wiele kobiet wierzy w stare przekonanie, że kardio wyszczupla, a trening oporowy sprawia, że stają się masywne. Taki tok myślenia wywołuje u mnie ciarki. Plany kobiet są podobne; chciałyby mieć mniej tłuszczu i zyskać stonowane mięśnie, prawda? Żeby pozbyć się zbędnych kilogramów i wyrzeźbić ciało, musisz dołączyć jakiś rodzaj treningu oporowego do swojego programu fitness.
Zwiększając beztłuszczową masę mięśniową, twoje ciało spala równocześnie, aż do czterech razy więcej kalorii niż wcześniej – nawet podczas snu. Można spokojnie powiedzieć, że większość kobiet chciałaby czerpać korzyści z takiego polepszenia metabolizmu.
Nie rezygnuj jednak kompletnie z kardio. Ćwiczenia kardio są koniecznością, jeśli chcesz pozbyć się warstwy tłuszczu pokrywającej twoją masę mięśniową. Po prostu kardio to nie wszystko, a tylko jeden z elementów treningu.
Wskazówki do uniknięcia tego błędu
Wypróbuj nasz siedmiodniowy “Trening dla początkujących”, który znajduje się na końcu artykułu

Błąd 2 – Dieta o ekstremalnie niskiej zawartości kalorii… Popularne przekonanie wśród kobiet; "jeśli więcej trenujemy i prawie nic nie jemy to będziemy tracić na wadze bardzo szybko"
Dieta o ekstremalnie niskiej zawartości kalorii może spowodować:
– niedobór składników odżywczych
– utratę beztłuszczowej masy mięśniowej
– spowolniony metabolizm
– brak energii i jasności myślenia
– depresję