POPRAWIANIE WAD POSTAWY

Spowodowanych noszeniem butów na wysokim obcasie

czwartek, 4 Kwiecień 2019


W jaki sposób mogę poprawić wady spowodowane noszeniem wysokich obcasów?
Kluczem do zapobiegania i poprawy jest wykrycie problemu! Jeśli podejrzewasz, że w twoim ciele brakuje równowagi, najlepiej poprosić o pomoc profesjonalnego chiropraktyka lub lekarza.

Każdy z tych specjalistów zaleci ci odpowiedni program korekcyjny, składający się z rozluźniania mięśniowo-powięziowego oraz statycznego rozciągania napiętych rejonów ciała, a konkretniej mięśnia brzuchatego, mięśnia płaszczkowatego, mięśni strzałkowych oraz ścięgna Achillesa. Prawdopodobnie nauczą cię również ćwiczeń wzmacniających, które ustabilizują osłabione miejsca takie, jak kostki.

Ćwiczenia rozciągające na napięte mięśnie łydek: rozluźnianie mięśniowo-powięziowe i statyczne rozciąganie

Brak równowagi mięśniowej najlepiej poprawić za pomocą połączenia rozluźniania mięśniowo-powięziowego i statycznego rozciągania.

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe polega na używaniu wałka (rollera) piankowego do rozluźniania napiętych miejsc. To trochę jak masaż tkanek głębokich, z tym, że darmowy, ponieważ wykonujesz go samodzielnie.

Rozciąganie statyczne to tradycyjna forma rozciągania, w której przyjmujesz pozycję i zatrzymujesz się w niej na 20-30 sekund.

Osiągniesz najlepsze wyniki jeśli będziesz stosować wałek piankowy na danym obszarze przez 30 sekund, by rozluźnić napięcia, a następnie od razu wykonasz statyczne rozciąganie tego samego miejsca.

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe i statyczne rozciąganie mięśnia brzuchatego i płaszczkowatego

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe dla mięśnia brzuchatego i płaszczkowatego z wałkiem piankowym:

Mięśnie brzuchate znajdują się w górnej części łydek. Mięsień płaszczkowaty znajduje się w dolnej części łydek, za ścięgnem Achillesa. Rozpocznij od rozluźniania mięśnia brzuchatego i płaszczkowatego za pomocą rollera piankowego, jak pokazano na filmiku po prawej stronie.

Rozciąganie statyczne mięśnia brzuchatego i płaszczkowatego:

Od razu po użyciu wałka piankowego, skorzystaj z następującego rozciągania mięśnia brzuchatego i płaszczkowatego.

Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe i statyczne rozciąganie mięśni strzałkowych

Mięśnie strzałkowe przebiegają wzdłuż zewnętrznej części łydek. Skup się na nich, używając wałka piankowego, jak na filmiku powyżej, ale obróć go lekko, by położyć nacisk na zewnętrzną stronę łydek, zamiast na plecy.

Przejdź do statycznego rozciągania pokazanego na filmiku po prawej stronie.

O mięśniach strzałkowych nie mówi się wiele i trochę trudno się na nich skupić, więc często są zaniedbywane w rutynach wzmacniających i rozciągających. Są jednak kluczem do stabilizacji stóp i kostek.

Podsumowanie

Zalecamy zrezygnowanie z wysokich obcasów najszybciej jak to możliwe. Jeśli jednak nie wyobrażasz sobie życia bez nich, ogranicz ich noszenie jedynie do ważnych okazji, raz na jakiś czas.

Nie jest za późno, by naprawić wady postawy, które być może rozwinęłaś nosząc wysokie obcasy. Rozpocznij program korekcyjny już dzisiaj, a szybko odzyskasz naturalną, zdrową postawę.