OBWODY METABOLICZNE…

Trening obwodów metabolicznych dla kobiet...

środa, 5 Październik 2016

Niedawno zaczęłam wdrażać obwody metaboliczne do mojej regularnej rutyny treningowej. Gdy wykonuje się je prawidłowo - są intensywne, efektywne i skuteczne. Trening obwodów metabolicznych jest świetnym programem jako dodatek do regularnego treningu, by dać ciału coś zupełnie odmiennego niż to, do czego jest przyzwyczajone.

Spalanie tłuszczu… Niesamowita odmiana w procesie spalania tłuszczu, ponieważ pozwala schudnąć skuteczniej niż przy typowym treningu kardio w stałym tempie. Obecnie wykonuję obwody metaboliczne raz w tygodniu, jako dodatek do mojego regularnego planu treningowego. W dni obwodów nie ćwiczę już kardio w wolnym tempie, bo na koniec sesji ciało jest tak wykończone, że to najlepszy czas, by jedynie coś zjeść, odpocząć i zregenerować się.

 Korzyści treningowe… Pierwszą i najważniejszą korzyścią z treningu obwodów metabolicznych jest to, że podnosi twój EPOC (powysiłkowa nadkonsumpcja tlenu), co oznacza, że będziesz spalać tluszcz jeszcze długo po zakończeniu treningu. Jeśli chcesz zmaksymalizować utratę tłuszczu, twoim celem jest zwiększenie EPOC, tak by spalać najwięcej kalorii jak tylko się da każdego dnia. Im bardziej intensywny trening, tym bardziej zwiększasz swój EPOC, ponieważ twoje ciało musi pracować ciężej, by wrócić do stanu sprzed treningu.

Sposoby zwiękaszania EPOC… Istnieje kilka sposobów na zwiększenie EPOC – skrócenie czasu odpoczynku pomiędzy seriami, podnoszenie dużych ciężarów i dodanie treningu aerobicznego. Tym, co najbardziej kocham w obwodach metabolicznych jest to, że możesz osiągnąć wszystkie te trzy rzeczy w jednym bardzo skutecznym i efektywnym treningu. Nie powinien on trwać dłużej niż 30 minut, jeśli trzymamy się zaplanowanych okresów odpoczynku. Polecam rozpocząć od dwóch obwodów i piąć się w górę ku trzem pełnym obwodom. Trening ten możesz wykonywać 1-3 razy w tygodniu z odpowiednią ilością odpoczynku pomiędzy sesjami, oczywiście pamiętając o prawidłowym odżywianiu.

 Cel treningowy… Wasz Cel Trenigowy to ukończenie trzech rund każdego obwodu. Seria zaczyna się na początku kolejnej minuty. Gdy ukończysz zaplanowaną ilość powtórzeń, odpoczywasz do końca minuty, po czym rozpoczynasz kolejną serię na początku następnej. Poniżej przedstawione są dwa różne treningi, które możesz wykorzystać. Masz możliwość dowolnie zmieniać ćwiczenia i zastępować je swoimi ulubionymi, lub takimi, które uważasz za lepsze – ważne byś wykonywała je w taki sposób jak opisałam.

 Opcja 1. serii powtórzeń
 Przysiad z gumą lub hantlami 3 10
 Wznosy przodem 3 10
 Drwal z gumą lub piłką  3 10 (na stronę)
 Opcja 2. serii powtórzeń
 Rumuński martwy ciąg 3 10
 Wyciskanie gumy w leżeniu 3 10
 Wiosło w opadzie  3 10

* Dzięki zastosowaniu gum Loop Training, cały trening możesz wykonać w domu….
** Gumy Loop Training dostępne KLIKNIJ TUTAJ…
*** Do większości ćwiczeń możesz użyć podstawowy sprzęt, który masz w domu…