JAK ZAPLANOWAĆ SWÓJ TRENING

Trening dla kobiet

wtorek, 13 Grudzień 2016

Jeśli szukasz  skutecznego programu treningowego dla kobiety takiej jak Ty, to pierwsze co musisz zrobić - to zaplanować trening. Najważniejsze, by pasował do twojego stylu życia, jeśli ma dać rezultaty. Treningi nie mogą być dobierane losowo ani chaotycznie. Jedyną opcją, by osiągnąć rezultaty jest konsekwentny i dopasowany plan.

Jeśli masz zamiar trenować 3 razy w tygodniu, zapisz to w swoim kalendarzu i zorganizuj swój czas tak, byś nie ryzykowała pominięcia treningu. To może być coś nowego, dlatego powinnaś zaplanować co będziesz robić przez kilka godzin przed i kilka godzin po treningu. Dobrze jest, gdy trening staje się nawykiem. Staje się wówczas stałym elementem życia i dnia codziennego, a to z kolei jest klucz do sukcesu w świecie fitnessu. Gdy poświęcisz się w pełni i uwierzysz, że to co robisz jest istotne dla twojego zdrowia i długowieczności, rezultat masz gwarantowany.

Planowanie treningów
Przy planowaniu treningu należy wziąć pod uwagę dotychczasowe umiejętności i osiągnięcia tak, by stawiać sobie wyzywające cele. Możesz zastosować cele krótkoterminowe, jak np. zwiększenie obciążenia czy liczby powtórzeń/serii w danym ćwiczeniu, a także cele długoterminowe dla bardziej intensywnego treningu, jak np. zwiększenie liczby obwodów w treningu obwodowym.

Podstawą jest stworzenie konkretnego planu. Jednym ze sposobów jest prowadzenie dziennika treningowego. Zapisywanie osiągnięć pomaga zauważać pozytywne zmiany, co bardzo poprawia motywację i skłania do przywiązywania większej wagi do ilości spożywanych kalorii w posiłkach i napojach.

Po długim, ciężkim dniu, pójście na siłownie może być ostatnią rzeczą na jaką będziesz mieć ochotę, dlatego właśnie planowanie treningów jest takie ważne. Szczególnie, jeśli twoim celem jest zmniejszenie wagi i rzeźba ciała. Dla wielu z nas, utrata wagi nie jest jedynym celem. Celem głównym bowiem jest utrzymanie jej później na stałe. Planowanie treningów i czasu przed oraz po treningu pomoże ten cel osiągnąć.

Zapisz swój plan, a nawet wykonaj kilka kopii. Jedną umieść na lodówce, jedną noś zawsze w torebce. Z treningiem jest tak samo jak ze wszystkimi poważnymi zadaniami. Jeśli chcesz, by zostały dobrze wykonane, musisz traktować je z szacunkiem i sprawić, by stały się priorytetem w twoim życiu. Zaplanuj jutrzejszy trening już dziś, to jest sekret skutecznego programu treningowego.