10 NAJLEPSZYCH WSKAZÓWEK DOTYCZĄCYCH ĆWICZEŃ I DIETY PODCZAS CIĄŻY

poniedziałek, 8 Lipiec 2019

Słuchaj własnego ciała

Mimo, że lekarz może dostarczyć ci mnóstwo informacji na temat ćwiczeń w trakcie ciąży, nie ignoruj wskazówek, których udziela ci twoje własne ciało. To ono wie co może i czego nie może znieść, więc słuchaj go.
Jeśli wykonujesz formę ćwiczeń zaaprobowaną przez lekarza, ale nie czujesz się dobrze lub odczuwasz ból, odłóż ciężar.

Jedz warzywa i owoce

Przyszłe mamy muszą się dobrze odżywiać, by zapewnić sobie i dziecku wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Zacznij robić zakupy w dziale z warzywami i owocami. Banany i pełne ziarna są bogate w witaminę B6, która wspiera produkcję czerwonych krwinek. Słodkie ziemniaki zawierają witaminę A, która wspiera wzrost kości. Szpinak i łosoś są pełne wapnia, który pomaga zapobiegać rozrzedzaniu kości podczas ciąży i wspomaga wzrost rozwijających się kości twojego dziecka.

Wykonuj ćwiczenia na dno miednicy

Dno miednicy  to warstwa mięśni, które wspierają miednicę i pomagają zachować kontrolę nad jelitami i pęcherzem. Podczas ciąży wywierany jest na nie ogromny nacisk.
Wykonuj ćwiczenia na dno miednicy każdego dnia, a zachowasz silne plecy i kręgosłup, zmniejszysz brzuch po porodzie i złagodzisz problemy z kontrolą nad jelitami i pęcherzem, które często występują po porodzie.

Zaciśnij mięśnie dna miednicy jakbyś chciała zatrzymać strumień moczu. Zachowaj tą pozycję najdłużej jak zdołasz.

Powtarzaj często w ciągu dnia i kontynuuj po porodzie.

Zawsze wykonuj ćwiczenia na rozgrzewkę i ochłonięcie

Podczas ciąży nie zagłębiaj się od razu w treningi. Przygotuj swoje mięśnie i stawy do pracy. Przyspieszaj i zwalniaj rytm bicia serca powoli, nie gwałtownie.
Wykonywanie wymagającej czynności zanim twoje ciało będzie na to przygotowanie może naciągnąć mięśnie i ścięgna, co doprowadzi do bólu po treningach.

Zacznij powoli, przygotuj swoje ciało do wysiłku i działaj świadomie podczas ćwiczeń. Zawsze pamiętaj o tej części rutyny treningowej.

10 Odpoczywaj i ciesz się swoją ciążą

Podczas ciąży sen może być dobrem ulotnym. Niestety niepokój, stres, wahania hormonalne i dyskomfort fizyczny sprawiają, że sen jest nam jeszcze bardziej potrzebny.
20-minutowe drzemki w ciągu dnia pomogą ci odzyskać i zachować energię.

Pamiętaj, że powyższy tekst służy jedynie celom informacyjnym. Naszym celem nie jest dostarczenie porady medycznej. Autor i wydawca nie biorą odpowiedzialności za żadne możliwe konsekwencje wynikające z jakiegokolwiek leczenia, procedury, ćwiczenia, zmiany diety, działania ani zastosowania leków, które będą wynikiem przeczytania lub zastosowania informacji zawartych w tekście.