10 NAJLEPSZYCH WSKAZÓWEK DOTYCZĄCYCH ĆWICZEŃ I DIETY PODCZAS CIĄŻY

poniedziałek, 8 Lipiec 2019

Przestrzegaj ustalonej rutyny

Jeśli twój lekarz wyrazi zgodę na ćwiczenia, trzymaj się regularnej rutyny. Trzydzieści minut ćwiczeń codziennie może pomóc w zmniejszeniu bólu pleców i całego ciała. Może również pomóc lepiej zasypiać, poprawić postawę i polepszyć twój nastrój.

Trenowanie podczas ciąży poprawia ton mięśni i siłę, pomaga poradzić sobie z bólem porodowym i pozwala na szybszy powrót do siebie po porodzie.

Pomaga również zachować naturalny rytm ciała. Rozpoczynanie lub przerywanie ćwiczeń podczas ciąży jest znacznie trudniejsze dla organizmu niż zachowanie rutyny sprzed ciąży.
Oczywiście musisz przystosowywać się do treningów ponieważ twoje ciało (i dziecko!) rośnie, ale ustanawianie grafiku ćwiczeń i trzymanie się go jest dobrym wyborem.

Wybieranie właściwych ćwiczeń

Podczas ciąży unikaj sportów wysokiego ryzyka. Sporty ekstremalne i kontaktowe są poza twoim zasięgiem – to nie czas na skoki ze spadochronem czy boks.
Każdy sport, w którym istnieje duże ryzyko upadku powinien zostać odłożony do czasu urodzenia dziecka.

Zachowaj zdrowy rozsądek: Jeśli aktywność mogła zrobić ci krzywdę, gdy nie byłaś w ciąży, nie wykonuj jej. Powinnaś skupić się na mało ryzykownych, niekontaktowych sportach.

Są to aktywności takie jak:

  • Jazda na rowerze
  • Pływanie
  • Joga i rozciąganie
  • Pilates
  • Aerobik
  • Taniec

Nawadniaj się i kontroluj temperaturę swojego ciała

Nawadnianie się jest zawsze ważne podczas ćwiczeń, ale podczas ciąży jest jeszcze ważniejsze. By utrzymać odpowiednie nawodnienie organizmu swojego i dziecka, pij do pół litra płynów przed ćwiczeniami i jedną szklankę na każde 20 minut treningu. Nawet jeśli nie czujesz się spragniona, uzupełnij stracone płyny po treningu.

Zwracaj również uwagę na temperaturę ciała podczas ćwiczeń. Przegrzanie ciała może prowadzić do wyczerpania i innych problemów. Noś ubrania dobrze przepuszczające powietrze i zwracaj uwagę na temperaturę w pomieszczeniu lub na dworze podczas treningu.
Jeśli będzie ci zbyt gorąco, przerwij trening.