WYPAD…

WYPAD…

WYPAD… 330 486 FitNow - treningi personalne

Program… A teraz wróćmy do ustalania programu i robienia postępów lub pomagania klientom poprzez stosowanie wypadów. Jednym z dobrych sposobów na ustalenie programu jest zastosowanie tej prostej metody robienia postępów:

  • Zero obciążenia z asystą.
  • Zero obciążenia i bez asysty.
  • Obciążenie z asystą.
  • Obciążenie i bez asysty.

Przykładem pierwszej opcji będą statyczne wypady (nazywane również przysiadami w wykroku) przy użyciu pionowego kija, by zachować odpowiednią postawę lub gumy zaczepionej do kolana w przodzie, ściągającej kolano do boku (reaktywny trening nerwowo-mięśniowy). Gdy ta opcja zostanie już opanowana, możesz przejść do wypadów statycznych – z ciężarem ciała, ale już bez asysty.
Kolejne dwa warianty wykonuje się z obciążeniem i ich opanowanie może zająć trochę czasu w zależności od zdolności twoich lub twoich klientów. W opcji trzeciej ponownie wykonuje się ruch z asystą, by zapobiec utracie prawidłowej techniki. Natomiast w czwartej opcji powinno się zachować idealną technikę, nawet przy użyciu obciążenia.

1.Wariacje na temat obciążenia…
Dopiero wtedy możesz zacząć kombinować ze sposobem umieszczania obciążenia na różnych częściach ciała. Przekonasz się, że niektóre pozycje są znacznie trudniejsze od innych. Najlepszym sposobem na obciążenie wypadu jest trzymanie obciążeń w rękach po obydwóch stronach ciała. Następnie możesz przejść do umieszczania obciążenia na barkach. Jest to również wspaniały sposób na wspieranie prawidłowej postawy, ponieważ klienci będą tracić równowagę jeśli przechylą się do przodu. Zmusza on również do napinania mięśni brzucha, co może pomóc w otwieraniu bioder. Później możesz zdecydować czy chcesz stosować sztangę, by dodać większe obciążenie lub utrzymywać obciążenie dalej od stóp i trzymać je nad głową.
Jeśli chcesz wykonać jak najwięcej podstawowych ruchów w jednym ćwiczeniu, sugeruję obciążenie tylko jednej strony ciała i trzymanie obciążenia albo na stojaku, albo obciążanie tylko jednej strony sztangi. Jeśli spróbujesz wykonać to ćwiczenie stosując takie samo obciążenie jak zwykle podczas wypadów, okaże się to dla ciebie niezłym wyzwaniem i jednocześnie zadziała nie tylko na sposób wykonywania wypadu, ale również na mięśnie przeciwdziałające rotacji kręgosłupa. 

Podsumowanie… Jeśli wykonanie wypadu jest problemem, możesz zastosować taki sam schemat ruchowy – z ugięciem jednej nogi w biodrze i z jedną wyprostowaną – przyklękając do połowy. Istnieje sporo wspaniałych sposobów na poprawienie tego ćwiczenia, łącznie z wyciskanie, halo z kettlem a nawet ruchami rotacyjnymi, zarówno z obciążeniem, jak i bez.
Wypad jest wspaniałym ćwiczeniem, które pozytywnie wpływa na wiele aspektów funkcjonalnego treningu wydajnościowego. Nie daj się zwieść całemu temu zamieszaniu. Trenuj szybko i wolno, z dużym obciążeniem i z lżejszym, a mięśnie twoich nóg się rozwiną, tak samo jak odporność na urazy i prędkość biegania.