TRENUJ SPRYTNIEJ…

TRENUJ SPRYTNIEJ…

TRENUJ SPRYTNIEJ… 1550 650 FitNow - treningi personalne

By trenować sprytniej, myśl sprytniej!
Sprytny cel jest:

  • Konkretny – przypisz wartość cyfrową celowi, który chcesz osiągnąć
  • Dający się zmierzyć – upewnij się, że będziesz mógł udowodnić zdobycie celu, osiągając wartość numeryczną, np. procentowa zawartość tłuszczu
  • Możliwy do osiągnięcia – czy twój cel można osiągnąć? Czy masz odpowiednie środki, które pozwolą ci dojść do celu?
  • Realistyczny – można go osiągnąć w określonym przedziale czasowym? Czy trzeba przejść przez jakieś przeszkody?
  • Ograniczony czasowo – określ czas, do którego chcesz osiągnąć sukces
  • Przyjemny – jeśli nie jest, istnieje prawdopodobieństwo, że nie będziesz się go trzymać
  • Odnotowany – zapisz wszystko na kartce, powiedz przyjaciołom i uczyń ze swojego celu własność publiczną! W ten sposób trudniej będzie ci porzucić cel, ponieważ ludzie będą zainteresowani twoimi wynikami

Dodając powyższe podpunkty do swoich celów, zwiększamy prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu.

Dzienniki treningów – nigdy więcej zmarnowanych treningów!
Całkowicie wierzę w moc dziennika treningów
! Prowadziłem dzienniki przez całe moje sportowe życie i stale polegałem na nich podczas planowania kolejnych faz treningu. Dziennik treningów dostarczy ci dowodów numerycznych z poprzednich treningów, pozwoli śledzić poprawę, zobaczyć jakie ćwiczenia były dla ciebie dobre, a jakie nie, pokaże spójność, podkreśli potknięcia oraz pozytywne strony ćwiczeń, pod warunkiem, że będziesz go prowadził z treningu na trening.
Korzystając z dziennika treningów, nigdy nie pójdziesz na siłownię, mówiąc do siebie: „Co ja powinienem dzisiaj robić?”. Każdy trening będzie produktywny i dopasowany do twoich celów.
Osobiście korzystam z kołonotatnika, mimo że można kupić wypasione programy komputerowe. Niezależnie od metody, którą wybierzesz, prowadzenie dziennika treningów jest jednym z najbardziej użytecznych narzędzi, które mamy pod ręką i które zawsze podtrzymują naszą motywację i skupienie. 
Umieszczanie informacji w dzienniku treningu, pomoże zaplanować kolejny trening w oparciu o poprzedni. Notuj każde ćwiczenie, które wykonujesz oraz te, które wymagają zwiększenia oporu, ilość wykonanych powtórzeń z danym obciążeniem, ilość serii, przerwy na odpoczynek, ustawienia na urządzeniach kardio, czasy trwania oraz prędkość bicia serca podczas ćwiczeń kardio, całkowity czas trwania każdego treningu, jak się czujesz, itd. Mając wszystkie te dane w zasięgu ręki, można zrobić użytek ze zmiennych treningowych omówionych wcześniej, by zbliżyć się jeszcze bardziej do naszego ostatecznego celu.

Uwagi, dotyczące ciągłego postępu w wykonywanych ćwiczeniach, które należy zapamiętać:
1. Cokolwiek robisz teraz, musisz to zmienić w najbliższej przyszłości.
2. Manipuluj zmiennymi treningowymi regularnie, aby czynić postępy.
3. Obierz sobie cel i pracuj, by go osiągnąć.
4. Stwórz długoterminowe plany, by osiągnąć sukces.
5. Prowadź dziennik treningów, by mieć możliwość zmierzenia swojego sukcesu i by pozostać skupionym.