MASA BARKÓW…

MASA BARKÓW…

MASA BARKÓW… 300 450 admin

Silne barki… Oprócz korzyści estetycznych, silne barki dodają mocy przy wykonywaniu ćwiczeń kulturystycznych, typu martwy ciąg, wyciskanie na ławce, czy innych ćwiczeń górnych partii ciała. Sportowcy z dużymi, rozwiniętymi barkami często mają przewagę nad rywalami zarówno w zakresie wydajności, jak i odporności na kontuzje. Ponieważ urazy barków często związane są z uszkodzeniem pierścienia rotatorów, trening barków przez ukierunkowany program znacząco zmniejsza te obrażenia.

Anatomia barku w skrócie…Zanim będziesz mógł prawidłowo wyćwiczyć silne barki, najpierw musisz zrozumieć ich podstawową strukturę. Znając anatomię barku, będziesz mógł ćwiczyć mięśnie specyficznymi ćwiczeniami, które utrzymają je w formie i równowadze.
Ponadto, ramię posiada system małych mięśni wokół stawu barkowego, które stosunkowo łatwo mogą ulec przeciążeniu i doznać urazu. Ponieważ ramię zapewnia niesamowicie duży zakres ruchu, ważne jest by wiedzieć jak się porusza i znać mięśnie, które są za to odpowiedzialne, by zredukować możliwość doznania kontuzji barku podczas treningu.
Mięsień naramienny pokrywa zewnętrzną powierzchnię stawu barkowego i składa się z trzech oddzielnych warstw:

1. Część przednia – obojczykowa – znajduje się z przodu ramienia i jest odpowiedzialna za rotację ramienia do wewnątrz oraz przywodzi ramię do przodu. Część obojczykowa jest często nadmiernie rozwinięta, ponieważ jest zaangażowana w większość ćwiczeń ramion i klatki piersiowej. Jeśli nie rozwijasz odpowiednio pozostałych części mięśni naramiennych, mogą wystąpić problemy z postawą i równowagą mięśniową.

2. Część środkowa – barkowa – znajduje się w najbardziej zewnętrznej części barku. Jej funkcją jest odwodzenie ramion na boki. Poprzez rozwijanie tej części mięśni naramiennych, np. wykonując boczne wznosy ramion z hantlami, czy gumami ( gumy LoopTraining), zaokrąglisz barki i zwiększysz ich szerokość, dzięki czemu Twoja figura będzie coraz bliższa upragnionego V.

3. Część tylna – grzbietowa – odpowiada za rotację ramienia w tył i odwodzenie w tył. Znajduje się w tylnej części barku i może być wzmocniony przez takie ćwiczenia jak podciąganie na drążku, przeciwne rozpiętki, wiosła lub inne ćwiczenia pleców.