KLATA NA PLAŻĘ…

5 treningów na masę klatki piersiowej...

poniedziałek, 7 Maj 2018

Wskazówki dotyczące budowania klatki piersiowej;Mimo, że klatka piersiowa składa się z jednej masy mięśni, powinno się ją trenować tak, jakby składała się z trzech części. Górna, środkowa i dolna część klatki piersiowej jest najlepiej stymulowana poprzez kąt, pod którym wykonywane jest ćwiczenie.

Górna część klatki piersiowej jest najlepiej stymulowana za pomocą ćwiczeń wykonywanych na ławce uniesionej o 30-45%. Na przykład, wyciskanie hantli lub sztangi na ławce skośnej w górę lub rozpiętki na ławce skośnej w górę – to wspaniałe ćwiczenia na górną część klatki piersiowej.
Środkową część klatki piersiowej najlepiej stymulować za pomocą ćwiczeń wykonywanych na płaskiej ławce. Na przykład, wyciskanie hantli lub sztangi na ławce poziomej lub rozpiętki na ławce poziomej – to świetne ćwiczenia na środkową część klatki piersiowej.
Na dolną część klatki piersiowej najlepiej działają ćwiczenia na ławce pochylonej w dół o 30-45%. Na przykład, wyciskanie hantli lub sztangi na ławce skośnej w dół lub rozpiętki na ławce skośnej w dół – to wspaniałe ćwiczenia na tą część klatki piersiowej.
Wszystkie rejony klatki piersiowej najlepiej na początku reagują na małą (4-6) albo średnią (8-12) ilość powtórzeń. Rzadko stosuję się większe zakresy powtórzeń w przypadku osób początkujących. Wierzę, że większe obciążenia pomagają budować bardziej solidną podstawę, której potrzebują początkujący. Sugeruję także, by początkowo skupiać się na wolnych obciążeniach, zwłaszcza jeśli klatka piersiowa jest twoim słabym punktem. Wolne obciążenia rozwijają klatkę piersiową znacznie lepiej niż maszyny.
Teraz, gdy już wiesz z jakich mięśni składa się twoja klatka piersiowa, jak funkcjonuje i jaki zakres powtórzeń najlepiej ją stymuluje, zaprezentuję kilka treningów, które pomogą ci zbudować porządną klatkę piersiową. Wszystkie ćwiczenia powinny być wykonywane przy zachowaniu idealnej formy, ponieważ zła forma lub nawyki, które pojawią się teraz, pójdą za tobą i spowodują brak postępów, albo co gorsze, urazy w przyszłości. Wiele ćwiczeń, jeśli nie wszystkie, będzie dla ciebie nowych. Warto więc zajrzeć do wideoteki ćwiczeń FitNOW i obejrzeć prezentacje ćwiczeń, które pomogą ci zachować prawidłową formę.