KIEDY, DLACZEGO I JAK TRENOWAĆ?

KIEDY, DLACZEGO I JAK TRENOWAĆ?

KIEDY, DLACZEGO I JAK TRENOWAĆ? 1550 650 FitNow - treningi personalne

5. Gdy pojawią się pierwsze objawy zapalenia ścięgna, zajmij się tym!To samo tyczy się urazów. Jednak z zapaleniem ścięgien w niektórych przypadkach wyjątkowo trudno się uporać. Gdy stan zapalny pojawi się w ścięgnie, rozprzestrzenia się bardzo szybko i raczej samo nie przejdzie. Nie wyleczy się w ogóle jeśli będziesz nadal obciążał ścięgno. Musisz zająć się zapaleniem od razu, wtedy można się go szybko pozbyć.

6. Zdobądź i utrzymaj podstawę siły…Mimo, że siła nie jest twoim celem końcowym, jest ważnym wskaźnikiem podczas podnoszenia ciężarów (albo schematów ruchowych), bo dzięki niej łatwiej zyskać dodatkową masę mięśniową.
Oto co uważam za wskaźnikowe podnoszenie ciężarów:

  • Wyciskanie na ławce (sztanga, hantle)
  • Wiosło (sztanga, hantle)
  • Wyciskanie w pionie (sztanga, hantle)
  • Podciąganie się na drążku (lub ściąganie linki wyciągu górnego)
  • Prostowanie bioder (przysiady ze sztangą, martwy ciąg)

7. Korzystaj z różnych technik i programów…Trzymanie się treningu jednego typu przez zbyt długi czas spowolni lub nawet wstrzyma twój postęp. Powinieneś dostarczać swojemu ciału nowej i wyjątkowej stymulacji w miarę regularnie. Tylko w ten sposób możesz mieć pewność, że wszystkie włókna mięśniowe będą stymulowane i zmuszone do adaptacji. Najbardziej oczywistym sposobem na zmianę jest odmienna ilość powtórzeń. Mniej oczywisty jest trójbój siłowy. Nawet coś tak odmiennego jak joga może przynieść korzyści twojej sylwetce.

8. Uważaj na nadpobudliwość treningową…Głównym powodem, dla którego wielu ludzi nie czerpie korzyści z danego programu jest fakt, że po prostu nie dają mu czasu na odniesienie jakichkolwiek skutków. To właśnie nadpobudliwość treningowa nie pozwala im się wystarczająco długo skupić na jednym programie treningowym. Jeśli program treningowy jest zbyt nudny, korzystaj z różnych odmian ćwiczeń, ale nie zmieniaj programu co tydzień.
Oto wskazówka – korzystaj z różnorodnych programów i technik, ale gdy już się zdecydujesz na jedną powinieneś się jej trzymać przynajmniej przez cztery tygodnie, a najlepiej przez osiem.

9. Baw się dobrze podczas treningów…Jeśli trening nie jest dla ciebie zabawą, znajdziesz wymówkę żeby go nie robić, albo nie będziesz się wystarczająco wysilać podczas treningów. W ten sposób nigdzie nie dojdziesz. Sam możesz podjąć decyzję z jakich elementów będzie składał się twój trening. Jednak pamiętaj, że będziesz odpowiedzialny za swoje decyzje. Najlepszy program treningowy to taki, który chętnie wykonujesz.