3 ĆWICZENIA, KTÓRE POWINIENEŚ PRZESTAĆ WYKONYWAĆ…NA ZAWSZE

poniedziałek, 15 Kwiecień 2019


4. Brzuszki z rotacją tułowia

Wielu ludzie wykonuje brzuszki z rotacją tułowia, by ćwiczyć mięsień prosty brzucha i mięśnie skośne w tym samym czasie. Dwie pieczenie na jednym ogniu? Brzmi sensownie, ale jest pewien problem. Gdy robisz brzuszki, w których twoje plecy nie leżą płasko na podłodze – odcinek lędźwiowy kręgosłupa zaokrągla się. Problem polega na tym, że zginanie kręgosłupa kładzie duży nacisk na krążki międzykręgowe.

Istnieje tylko jeden specyficzny typ ruchu, który jest znacznie bardziej niebezpieczny niż zginanie: zginanie połączone z rotacją. Niestety, dokładnie ten ruch wykonywany jest, gdy ćwiczysz brzuszki z rotacją tułowia.

Zginanie połączone z rotacją wypycha jądro miażdżyste – galaretowaty środek, z dysku tylno-bocznego, czyli z miejsca, z którego dysk potrafi się wysunąć.

Jeśli nie chcesz mieć wysuniętego dysku i doświadczać drętwienia, mrowienia oraz rozdzierającego bólu, które temu towarzyszą – unikaj tego rodzaju brzuszków i każdego rodzaju zginania kręgosłupa w połączeniu z rotacją.