23 SPOSOBY BY UZYSKAĆ WIĘCEJ ZE SWOJEGO PROGRAMU TRENINGOWEGO

Usprawnij proces treningu za pomocą zdrowych nawyków ćwiczeniowych...

środa, 14 Grudzień 2016

6. Rozgrzewaj się

Odpowiednia rozgrzewka powinna być częścią każdego treningu. Nie trać jednak czasu i energii na przestarzałe typy rozgrzewki jak skłony w przód i na boki. Trzymaj się takich ćwiczeń, które pasują do twojego treningu. W przypadku wątpliwości, dynamiczna rozgrzewka będzie najlepszym rozwiązaniem.  Sugerujemy 10-15 min-  bieżnia, wioślarz, orbitrek.

7. Ćwicz z doskonałą techniką

Kto chce ćwiczyć źle, a następnie uczyć się wszystkiego od nowa, skoro można opanować perfekcyjną formę już od pierwszego dnia? W przypadku podstawowego ruchu, jak przysiad, pamiętaj by stać prosto z piersią wypiętą, barkami cofniętymi i spiętym tułowiem. Utrzymywanie dobrej formy przez cały czas treningu jest najlepszym sposobem na ochronę przed urazami i najlepszym sposobem by sprawić, by treningi były bardziej efektywne.

8. Ćwicz z partnerem

Każdy potrzebuje trochę czasu dla siebie. Jednak często uderzanie na siłownię samemu jest jak podryw bez skrzydłowego – dużo pracy i mniejsza szansa na sukces. By uzyskać lepsze wyniki i więcej przyjemności z treningu skorzystaj z pomocy partnera treningowego. Z zaufanym partnerem treningowym nigdy nie będziesz musiał prosić o asekurację przypadkowych ludzi.

9. Opowiadaj

Kiedyś może nadejść moment, gdy twoja siła woli osłabnie. Nie bądź wtedy sam. Zapewnij sobie wsparcie by mieć większą motywację i poczuć odpowiedzialność za swoje słowa. Spróbuj otworzyć się wobec rodziny i przyjaciół, opowiedz im o tym co robisz, co chcesz osiągnąć i co osiągnąłeś już do tej pory. Możesz też zacząć prowadzić blog internetowy by zaangażować innych pasjonatów fitnessu w twoją podróż. Im więcej ludzi będzie cię wspierać, tym mniejsze są twoje szanse na niepowodzenie.

10. Rywalizuj

Badania wykazały, że gdy konkurujesz, czy to z kimś innym, czy sam ze swoim życiowym rezultatem, twoja wydajność wzrasta. Wykonuj treningi na czas lub tyle pompek ile zdołasz lub staraj się ustanowić nowe obciążenie maksymalne dla 1 powtórzenia. Nawet jeśli ustawimy sobie zbyt wysokie cele, zawsze pamiętając o tych drobnych, lepiej jest przecież mieć coś dużego na uwadze.

11. Nie przesadzaj

Pamiętaj, że gdy chodzi o ćwiczenia, usilne dążenie do perfekcji może być równią pochyłą. Pewnie, byłoby miło mieć sześciopak lub perfekcyjny tyłek, lecz lepiej dążyć do efektów długotrwałych niż szybkich i od razu perfekcyjnych. Wystrzegaj się produktów fitness, które zapewniają efekty wydające się być zbyt piękne, by były prawdziwe. Postaw na sprawdzone, naukowe metody – regularne ćwiczenia, a nie Shake Weight – promujące zdrowie i szczęście.