Tureckie Wstawanie ze Sztangą

piątek, 9 grudnia 2011
  • Mężczyzna

  • Gibkość, Siła lub masa

  • Brzuch, Plecy odc. ledźwiowy, Uda

  • barki, Dwugłowy, Klatka, Łydki, Plecy odc. piersiowy, Pośladki, Przedramię

  • Wolne ciężary

  • Kulturystka, Narty, Snowboard, Sztuki walki

  • Zaawansowany

Opis:

  • Leżąc płasko na ziemi unieś sztange prawą reką do góry, i balansując ją trzymaj na wyprostowanym ramieniu przed sobą.  TO JEST TWOJA POZYCJA STARTOWA
  • Trzymając sztange w pionie unosisz korpus do góry do pozycji siedzącej.  Nogi są ugięte, a stopy oparte płasko na ziemi.
  • Podpierając się lewą ręką, podciągasz lewą stope pod prawe kolano, dalej rotując korpus i przenosząc wage ciała na lewą ręke, lewe kolano oraz prawą stope.  Sztanga spoczywająca w prawej ręce cały czas pozostaje w pionie do ziemi.
  • Utrzymując równowage, powoli prostujemy się i przenosimy obciążenie na kolano i stope, poczym wstajemy do pełnego wyprostu.
  • Uważnie, wykonujemy ten sam ruch do dołu, do pozycji startowej.
  • Cwiczenie wykonujemy do wybranej ilości powtorzeń.
  • UWAGA: jeżeli nigdy nie wykonywałeś tego ćwiczenia, spróbuj z mniejszym pbciążeniem używając czajnika zamiast sztangi.