ZDROWA ŻYWNOŚĆ – NIE DLA KAŻDEGO…

Produkty, które zamiast pomagać - szkodzą...

środa, 31 Październik 2018


Otręby pszenne… Otręby pszenne chwalone są jako produkt doskonały dla zdrowia jelit. Chociaż podstawą śniadania jest duża ilość nierozpuszczalnego błonnika, ma ona działania ścierne na wnętrze przewodów pokarmowych. To utrudnia trawienie i może pozostawić uczucie ciężkości i wzdęcia. Otręby pszenne są na dodatek produkowane masowo i przeważnie w glebie stosunkowo ubogiej w minerały, w wyniku czego uzyskujemy produkt o zdecydowanie mniejszej wartości dla zdrowia.
Zamiast tego wybierz: Zamień miskę otrębów na miskę kaszy quinoa, podaną z mlekiem kokosowym, 1 łyżką mieszanki nasion i jagód.


Jogurt… Jogurt ma reputację naturalnego lekarstwa na zaburzenia trawienia ze względu na dużą ilość probiotyków. Jest także doskonałym źródłem białka oraz wapnia, może jednak być niekorzystny dla niektórych z nas. Eksperci powiązali spożycie produktów mlecznych z zaostrzeniem sezonowych alergii, takich jak katar sienny. Uważa się, że kazeina, naturalne białko w produktach mlecznych, jak jogurt, zwiększa produkcję śluzu. Jeśli uważasz, że twój organizm jest nadwrażliwy na produkty mleczne, wypróbuj 2-tygodniową dietę bez tych produktów.
Zamiast tego wybierz: Przerzuć się na jogurty produkujowane z mleka roślinnego. Są wolne od nabiału, soi oraz glutenu, co czyni je idealnym wyborem dla ludzi nietolerujących nabiał oraz dla wegan.



Margaryna… Jesteśmy nieustannie bombardowani sprzecznymi informacjami na temat żywności – szczególnie masła – lecz jeśli zrezygnowaliśmy z niego na rzecz smarowania pieczywa odpowiednio przetworzonymi olejami roślinnymi, pamiętajmy, że odbywa się to kosztem zdrowia. Niestety margaryna może podwoić ryzyko występowania chorób serca. Ten substytut masła wytwarzany jest przez zmianę struktury cząsteczek tłuszczu w towarzystwie odpowiednich katalizatorów i dodawanie substancji takich jak beta-karoten czy kurkumina, by zmienić kolor na żółty. Lepiej posmarować porannego tosta masłem, dostarczając naturalną witaminę A i dobry cholesterol, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i mózgu.
Zamiast tego wybierz: Gdy następnym razem będziesz w supermarkecie, przejdź obojętnie obok margaryny i wybierz niesolone masło organiczne.


Masło orzechowe… Masło orzechowe jest jednym z ulubionych produktów do smarowania, lecz nie zawsze jest zdrowe. Wiele marek masła orzechowego pakuje w swoje produkty mnóstwo soli i tłuszczów trans. Jeśli zaś chodzi o orzechy, to fistaszki uważane są za najmniej zdrowe, gdyż zawierają toksyczne związki zwane aflatoksynami, które przyczyniają się do wywoływania stanów zapalnych, a nawet nowotworów.
Zamiast tego wybierz: Zamień masło orzechowe z orzechów ziemnych na surowe masło migdałowe, masło z orzechów brazylijskich lub z orzechów nerkowca, które są bogate w białko, witaminy i minerały. Produkty te są dostępne w większości sklepów ze zdrową żywnością.